عارضه جزو لاینفک هر جراحی است

رئیس هجدهمین کنگره جراحان دهان، فک و صورت گفت: عارضه جزو لاینفک هر جراحی به شمار می‌رود؛ ولی پیشگیری از این عوارض به میزان زیادی امکان‌پذیر است، بنابراین از طریق برگزاری این کنگره در تلاش هستیم آموزش‌های لازم را ارائه دهیم تا همکاران ما بتوانند اقدامات موثری جهت پیشگیری از عوارض جراحی انجام دهند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دکتر سعید نظافتی استاد دانشگاه دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در آستانه برگزاری هجدهمین کنگره جراحان دهان، فک و صورت گفت: تم کنگره «جراحی با حداقل عوارض» است و توجه به این مسئله می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد؛ چراکه انجام جراحی به صورت لاینفک با عوارض همراه است؛ ولی اینکه این عوارض به حداقل برسد و بهترین نتیجه از نظر عملکرد و زیبایی حاصل شود و حداقل معلولیت را شاهد باشیم بسیار مهم است.
رئیس هجدهمین کنگره جراحان دهان، فک و صورت ادامه داد: برنامه‌های این کنگره در دو سالن اصلی برگزار می‌شود و برنامه‌های علمی در ارتباط با جراحی دهان، فک و صورت و ایمپلنت خواهد بود همچنین سالن‌هایی نیز برای کارگاه پیش بینی شده و فضای حدود ۴ هزار متر مربع نیز جهت برگزاری نمایشگاهی از مواد و تجهیزات دندانپزشکی به ویژه در حوزه جراحی و ایمپلنت در نظر گرفته شده است.
دکتر نظافتی از برگزاری ۱۰ پنل تخصصی در حوزه جراحی فک و صورت و ۱۰ پنل تخصصی در حوزه ایمپلنت خبر داد و گفت: کارگاه‌هایی نیز برای دانشجویان و دندانپزشکان عمومی برگزار می‌شود؛ همچنین مسابقه دانشجویی میان دانشجویان دانشگاه‌های مختلف خواهیم داشت و از طرف هیئت برگزاری به برگزیدگان هدیه‌هایی اعطا خواهد شد.
رئیس هجدهمین کنگره جراحان دهان فک و صورت خاطرنشان کرد: همچنین سمپوزیوم محققین جوان نیز طی دو روز برگزار می‌شود و شرکت کننده‌ها می توانند از مباحث مطرح شده در این سمپوزیوم نیز بهره‌مند شوند.

این کنگره همزمان با دهمین همایش ایمپلنت خلیج فارس و نهمین سمپوزیوم محققین جوان با حضور استادان و صاحب‌نظران برجسته در هتل المپیک تهران از ۲۹ بهمن تا ۲ اسفند سال جاری در هتل المپیک برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1032147

وب گردی

وب گردی