تولید سنسورهای درون چاهی در مرکز رشد واحد یاسوج / 15 محصول دانش‌‌‌‌‌‌بنیان  دانشگاه آزاد استان کهگیلویه و بویراحمد در نمایشگاه فناورانه ارائه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود

معاون علمی(آموزشی-پژوهشی) واحد یاسوج گفت: از جمله محصولات دانش‌‌‌بنیان مراکز رشد واحد یاسوج می‌‌‌توان به طراحی سنسورهای درون چاهی برای اندازه‌‌‌گیری پارامترهای مختلف درون چاه‌‌‌های نفت اشاره کرد که برای اولین‌‌‌بار در ایران تولید شده است.

صمد نجاتیان معاون علمی(آموزشی-پژوهشی) واحد یاسوج در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مجلات علمی منتشر شده در این واحد دانشگاهی گفت: در حال حاضر، بحث مجلات علمی و پژوهشی وزارت علوم منتفی شده و مجلات دانشگاهی با عنوان علمی شناخته می‌‌شوند و بر همین مبنا، امتیاز‌‌بندی و رتبه‌‌‌بندی خواهند شد.

وی تشریح کرد: یک مجله علمی در حوزه ادبیات فارسی و زبان‌‌‌های محلی در کشور داریم که با کسب رتبه بالا جزو مجلات علمی مطرح در این حوزه بوده که مجوز وزارتین داشته و به زبان فارسی به صورت الکترونیک و تعداد محدودی هم در نسخ کاغذی به صورت فصلنامه منتشر می‌‌‌شود.

معاون علمی(آموزشی-پژوهشی) واحد یاسوج در ادامه خاطرنشان کرد: درصددیم تا یک مجله هم با عنوان حقوق شهروندی با همکاری انجمن فقه و حقوق ایران تاسیس کنیم که خود انجمن به عنوان تنها انجمن علمی دانشگاه آزاد با دریافت مجوز وزارت علوم درحال فعالیت است. این مجله مجوز وزارت ارشاد را دارد که با همکاری انجمن مربوط، بعد از انتشار چند نسخه و دریافت مجوز سازمان مرکزی دانشگاه آزاد می‌‌‌‌‌تواند وارد مرحله دریافت مجوز وزارت علوم شود.

نجاتیان تصریح کرد: در سال 94، مجله‌‌‌ای با عنوان میوه‌‌‌‌های ریز در حوزه کشاورزی داشتیم که این مجله علمی-ترویجی مجوز وزارت علوم دارد. چند سالی است که انتشار این مجله متوقف شده و درصددیم تا در سال جاری انتشار مجله را آغاز کنیم.

وی درباره ایجاد محصولات دانش‌‌‌بنیان در مراکز رشد واحد یاسوج که منجر به خودکفایی در تولید شده است اظهار کرد: از جمله محصولات دانش‌‌‌بنیان مراکز رشد واحد یاسوج می‌‌‌توان به طراحی سنسورهای درون چاهی برای اندازه‌‌‌گیری پارامترهای مختلف درون چاه‌‌‌های نفت اشاره کرد. این محصول، تقریبا یک چهارم قیمت نمونه خارجی بوده و پارامترهایی از جمله فشار دما و مقیاس‌‌‌های فیزیکی درون این چاه‌‌‌ها را اندازه‌‌‌گیری می‌‌‌کند که نمونه اولیه ساخته شده و در مرحله تجاری‌‌سازی قرار دارد. تولید گیر‌‌‌‌‌بکس و کود گیاهی هم از دیگر محصولات مراکز رشد واحد یاسوج بوده که برای اولین‌‌‌‌بار در کشور تولید شده و منجر به خودکفایی در تامین این کالاها خواهد شد.

معاون علمی(آموزشی-پژوهشی) واحد یاسوج درباره ارائه محصولات دانش‌‌‌بنیان این واحد دانشگاهی در نمایشگاه دستاوردهای فناورانه خاطرنشان کرد: امسال 15 محصول در نمایشگاه فناورانه دانشگاه آزاد توسط واحد یاسوج ارائه شده که شامل کولر خورشیدی، سنسورهای درون چاهی، گلخانه آب‌‌شور، موس هوشمند، گیربکس اتوماتیک و کود کمپوست از جمله محصولاتی هستند که در این نمایشگاه ارائه می‌‌‌شود. کلیه محصولاتی که واحد دانشگاهی ما در این نمایشگاه ارائه می‌‌کند برای اولین‌‌‌‌بار در کشور تولید شده است.

نجاتیان درباره طرح پایش و ماموریت واحدهای دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح پایش در دانشگاه آزاد، انقلابی موثر در حل چالش‌‌‌ها و مسائل کشور بوده که با توسعه امور پژوهشی نقشی اثرگذار در حل بحران‌‌‌های موجود خواهد داشت. دانشگاه آزاد تنها مرکز آموزش عالی کشور بوده که به طور هدفمندی قدم در این مسیر گذاشته است.

وی تاکید کرد: واحد یاسوج با توجه به اینکه به عنوان پایلوت گیاهان دارویی شناخته شده و صنایع نفت و گاز در گچساران هم به عنوان به عنوان پایلوت این حوزه تعیین شده ماموریت ما در نظام موضوعات بر محور این موضوعات قرار گرفته و موضوع پایان‌‌نامه‌‌‌های دانشجویی دانشگاه آزاد استان کهگیلویه و بویراحمد در مقطع تحصیلات تکمیلی بر مبنای همین موضوعات قرار می‌‌‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1032177

وب گردی

وب گردی