نظارت راهبردی و گفتمان تربیتی باید در دانشگاه ها نهادینه شود

مدیر کل دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس؛ نظارت راهبردی و گفتمان تربیتی را شیوه ای برای نهادینه کردن اخلاق اسلامی در دانشگاه ها دانست و گفت: این باید به عنوان یک معیار ممتاز و برجسته در دانشگاه ترویج و توسعه داده شود تا بعد تربیتی آن بتواند در وجود جوانان متبلور شود.

به گزارش ایسکانیوز از بندرعباس، ناظر و نماینده فرمانداری شهرستان بندرعباس برخوابگاه های دانشجویی در اولین جلسه نظارت بر خوابگاه های غیر دولتی شهرستان بندرعباس که با حضور اعضای شورای نظارت نماینده فرمانداری، مدیران دانشجویی و مدیران حراست دانشگاه های بندرعباس برگزار شد،گفت: «خوابگاههای دانشجویی نیاز به نظارت در کنار آموزش دارند که این مهم در خوابگاههای خودگرداند کاملا مغفول مانده و توجه ای به آن نشده و لازم است تا نظارت و آموزش به عنوان دو عنصر تربیتی در دستور کار قرار گیرد.»

فروغ زارعی، با بیان اینکه یکی از رسالت های مهم دانشگاه، نظارت بر بعد تربیتی و آموزشی دانشجویان است افزود: حوزه های دانشجویی باید نسبت به این رویداد حساس و واقع بین باشند و به گونه ای عمل بکنند که تربیت و تهذیب را در کنار آمورش به دانشجو بیاموزند.

مدیر کل دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس اظهار امیدواری کرد بتوان با پیگیری ها مستمر، نسبت به ساماندهی خوابگاه های دانشجویی ترتیب اثر داد.

در ادامه سیاوش ترابی مسئول سیاسی فرمانداری شهرستان بندرعباس نیز گزارشی از وضعیت خوابگاه های دانشجویی ارائه کرد و گفت: باید پذیرفت که تلاش های زیادی برای ساماندهی صورت گرفته و امید است که با همکاری همه دانشگاه این وضعیت به شکل بهتری ساماندهی شود.

سیاوش ترابی با بیان اینکه دانشگاه ها باید نسبت به ساماندهی خوابگاه های دانشجویی دغدغه داشته باشند افزود: « یکی از مسائلی که امنیت اخلاقی جامعه را به مخاطره می اندازد و ممکن است چارچوب های اخلاقی را در هم بشکند، عدم رعایت موازین قانونی و شرعی است که باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: دانشجویان امانتی هستند که به ما سپرده شده اند و وظیفه شرعی و اخلاقی داریم تا نسبت به ساماندهی و برقراری امنیت روحی و روانی آنان از هیچ تلاشی مضایقه نکنیم تا عملکرد ما مورد رضای خداوند واقع شود.

این جلسه با اظهار نظر اعضا ادامه یافت و موارد ی چون شناسایی مکانهایی که دانشجویان در آنجا اقامت دارند، دریافت مجوز خوابگاه های غیر دولتی برای شروع فعالیت، دریافت اطلاعات دانشجویان خوابگاهی و مستاجر، برگزاری جلسات مستمر و منظم برای ساماندهی بیشتر مورد تایید اعضا قرار گرفت.

انتهای پیام /

کد خبر: 1032179

وب گردی

وب گردی