از تروریست فرهنگی خواندن رئیس سازمان صداوسیما تا فریاد استکبارستیزی در دانشگاه‌های کشور

«لغو اعطای تندیس تروریست فرهنگی به رئیس سازمان صداوسیما، امضای طومار برای برخورد با تخلف مسئولان و طنین شعار استکبارستیزی در دانشگاه‌های کشور» از جمله مهم‌ترین عناوین تشکل‌های دانشجویی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اخبار تشکل‌های دانشجویی در هفته‌ای که گذشت از تاریخ 11 تا 16 آبان‌ماه، شامل بیانیه، نامه، مصاحبه، تجمع و غیره است که در بسته خبری با عنوان یک هفته با تشکل‌های دانشجویی توسط گروه دانشگاه ایسکانیوز منتشر می‌شود.

از جمله مهم‌ترین عناوین آن می‌توان به «لغو اعطای تندیس تروریست فرهنگی به رئیس سازمان صداوسیما، امضای طومار برای برخورد با تخلف مسئولان و طنین شعار استکبارستیزی در دانشگاه‌های کشور» اشاره کرد.

امضای طومار با موضوع تصویب قانون جلوگیری از تخلف مسئولان

اتحادیه‌های دانشجویی و فعالان فرهنگی دانشگاهی مدت زمانی است که بر نبود قانون مناسب و با ضامن اجرایی برای برخورد با تخلف مسئولان اعتراض دارند. دانشور خدابنده‌لو مسئول واحد سیاسی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه ایسکانیوز با بیان اینکه از برپایی غرفه دانشجویی به مناسبت سالگرد تسخیر لانه جاسوسی خبر داد و اظهار کرد: با توجه به وجود خلا قانونی در رابطه با تخلف مسئولان و دادن نسبت‌های خلاف واقع و دروغ برخی از مسئولان کشور، طومار مردمی در رابطه با تصویب قانونی در مجلس به امضا عموم مردم رسید تا در جهت پیشگیری و جلوگیری از تخلف مسئولان و شرایط بازخواست و مجازات آنان را فراهم کند.

وی با بیان اینکه طومار در روزهای آتی به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود، گفت: معتقدیم که نیازمند بازسازی و پررنگ کرن نقش مردم در حاکمیت هستیم. با استفاده از مشارکت مردمی بقای جمهوری اسلامی تضمین می‌شود، بر این اساس ویژه نامه نشریه تحکیم به مناسبت ۱۳ آبان با موضوع آگاهی مردم برای مشارکت در سرنوشت کشور منتشر و توزیع شد.

مسئول واحد سیاسی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت گفت: در ویژه‌نامه نشریه تحکیم وحدت از آزادی مردم و آگاهی در انحصار بودن کلیشه‌ها و از برخی انحصارات ساختاری سخن گفتیم و به این مسئله پرداختیم که آگاهی و شناخت حداکثری مردم پس از تک تک تسخیر لانه‌های کوچک و پراکنده استکبار در داخل ساختار کشور صورت خواهد گرفت.

غرفه جامعه اسلامی دانشجویان مقابل لانه جاسوسی برپا شد

همزمان با آغاز راهپیمایی 13 آبان، اعضای اتحادیه و تشکل‌های مختلف دانشجویی در کنار اقشار مختلف مردم و دانش‌آموزان با حضور در مقابل لانه جاسوسی آمریکا و با سر دادن شعارهای ضداستکباری، انزجار خود را نسبت به سیاست‌های خصمانه آمریکا و مستکبران عالم نشان دادند.

برخی از تشکل‌ها و اتحادیه‌های دانشجویی نیز با برگزاری برنامه‌های مختلف در مسیر راهپیمایی، این روز را گرامی داشتند. غرفه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نیز یکی از غرفه‌هاست که در مسیر راهپیمایان ۱۳ آبان قرار دارد. در این غرفه دانش‌آموزان، دانشجویان و راهپیمایان پشت تریبون قرار گرفتند و از چرایی شرکت در این راهپیمایی صحبت کردند.

صفحه بسیج دانشجویی دانشگاه شریف مسدود شد

شبکه اجتماعی اینستاگرام، صفحه رسمی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف را در اقدامی عجیب از دسترس خارج کرد.

گفتنی است شبکه اجتماعی اینستاگرام در اردیبهشت‌ماه نیز صفحه‌ پیشین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران و شهید بهشتی را مسدود کرده بود.

قوه قضائیه در مقابله با سودجویان اقتصادی و کاهش فساد تلاش کند

720 کانون استادی بسیج دانشگاه‌های کشور خطاب به آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه‏ قضائیه جمهوری اسلامی ایران نامه‌ای نوشتند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: آنچه در ماه‌های اخیر در برخورد با مفاسد صورت گرفته هم سرمایه اجتماعی نظام اسلامی و امید مردم به بهبود شرایط را افزایش داده و هم دشمنان نظام اسلامی را در تشبث به فشار حداکثری و برهم ریختن اقتصاد کشور نومید ساخته است. توفیقات قوه قضائیه در مقابله با سودجویان اقتصادی و کاهش فساد فراگیر علاوه بر افزایش اعتبار آن دستگاه به اقتدار و کارآمدی نظام اسلامی نیز افزوده است. ملت با بصیرت ایران اسلامی با پیگیری اخبار دادگاه‌های مقابله با مفاسد، جای خالی تفکر انقلابی مشابه بر صحنه مدیریتی کشور را بیش از پیش احساس کرده و حکمت این سخن مقام معظم رهبری که فرمودند «هر جا انقلابی عمل کردیم موفق بودیم» را در می‌یابند.

آمریکاستیزی محدود به یک کشور، جامعه و نسل نیست

در هفته‌ای که گذشت مراسمات مختلف با موضوع استکبار ستیزی در دانشگاه‌های مختلف سراسر کشور توسط اتحادیه‌های دانشجویی برگزار شد.

جواد نیک‌روش رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: آمریکاستیزی محدود به یک کشور، جامعه و نسل نیست؛ بلکه در حال حاضر مبارزه با آمریکای جهان‌خوار، جهانی شده است. ملت ایران در رأس جریان مقاومت و مبارزه با افکار آمریکا قرار دارد. با گذشت چهار نسل از انقلاب، همچنان شاهد هستیم شعارهای انقلاب اسلامی از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور بیان کرد: هنرمندان ارزشی و انقلابی کشور در دیوارنگاره‌های جدید مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان با رویکرد انتقال مفاهیم مبارزه با آمریکا و جنایاتی که این کشور در حق مردم جهان و ایران کرده، نقش‌آفرینی کردند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را انقلاب دوم نامیدند. بسیج دانشجویی، موزه ۱۳ آبان و بنیاد استکبارستیزی در کشور را مورد بهره‌برداری قرار خواهد داد.

برگزاری جشن ۲۰سالگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل

سجاد اسدی دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نشست خبری همایش ۲۰سالگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: برنامه ۱۳ آبان اتحادیه دانشجویان مستقل هم‌زمان با جشن ۲۰سالگی اتحادیه، با عنوان «انقلاب جوان و جوان انقلابی» ۱۴ آبان‌ماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: همایش یک روزه ۲۰سالگی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل، با میزبانی دانشگاه تهران خواهد بود. این برنامه در دانشکده هنر این دانشگاه برگزار می‌شود.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل خبر داد: نخستین نشست آموزشی اتحادیه با هدف توانمندسازی دبیران سیاسی و اعضای دفاتر در دانشگاه‌های سراسر کشور پانزدهم و شانزدهم آبان‌ماه در حوزه علوم انسانی تهران برگزار می‌شود.

حذف تنوع مدارس باعث تضعیف عدالت آموزشی می‌شود

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خطاب به آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان پیرامون مصوبه اخیر مجلس مبنی بر حذف تنوع مدارس نامه‌ای نوشتند.

در بخشی از این نامه آمده است: متن مصوبه در پیرامون تعریف‹‹مدارس خاص›› و« تنوع›› و تقسیم مدارس دولتی و غیر دولتی دارای ابهام است و بر همین اساس با بند (۹) سیاست های کلی نظام قانونگذاری مواجه خواهد بود. لذا شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان از حضرتعالی تقاضا دارد حسب نکات فوق، شورای نگهبان با استرداد و ملغای مصوبه اخیر مجلس مبتنی بر حذف تنوع مدارس؛ از تضعیف و ضربه مهلک بر بدنه نظام تعلیم و تربیت و نقض صریح قوانین و سیاست‌های کلی و اسناد و مراجع بالادستی جلوگیری کنند.

آمریکا و عربستان در پشت پرده ناآرامی‌های عراق قرار دارند

ناآرامی‌های کشورهای عراق و لبنان در چند روز گذشته باعث شد تا فعالان دانشجویی در حوزه بین‌المللی نیز تحلیل‌هایی از حوادث پشت پرده این ناآرامی‌ها داشته باشند.محمد بیژنی عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: بعد از خاتمه یافتن قائله داعش و فجایعی که در این کشور انجام دادند، هنوز مردم این کشور آرامش و رفاه ندارند. مردم مشاهده می‌کنند که شهید دادند و رنج و سختی تحمل کردند؛ اما مسئولان کشور عراق زندگی‌شان با مردم تفاوت دارد و ساده زیستی در بین برخی از مسئولان این کشور وجود ندارد.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه برخی مسئولان کشور عراق فساد اقتصادی و اجتماعی را ترویج می‌دهند، گفت: مردم کشور عراق از فاصله طبقانی و شکاف قدرت و ثروت بین مردم و مسئولان کشور ناراحت هستند و شاید اعتراض آن ها به حق باشد؛ اما متاسفانه این موضوع دستمایه‌ای برای آمریکا و اروپا برای رسیدن به اهداف سیاسی خود شده است.

وی بیان کرد: اینکه کشورهای عراق در سال‌های گذشته همیشه درگیر جنگ داخلی و خارجی بوده است، گفت: حکومت قبلی عراق هشت سال جنگ را به ایران تحمیل کرده و شیعیان و مردم کشور خود را نیز درگیر این جنگ کرد. لشکرکشی عراق به کویت و جنگ آمریکا با عراق از طرفی و ورود داعش به این کشور از طرفی دیگرمنجر شد صبر مردم عراق لبریز شود.

عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی بیان کرد: جنگ‌های پی در پی در عراق باعث شده است، جامعه این کشور بسیار حساس باشد. بیشتر مردمان شهرهای عراق از جمله نجف، بصره، کربلا وغیره در شرایط سخت اقتصادی و سطح پایین از دریافت خدمات اجتماعی، زندگی می‌کنند.

لطفا در مورد لفظ تروریست فرهنگی تحلیل و تحقیق کنید!

سجاد فخرایی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما پیرو توهین و تخریب رئیس رسانه ملی توسط اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی در صفه اینستاگرام خود واکنش نشان داد.

در این پست آمده است: برادران عزیز، در جنبش عدالتخواه دانشجویی واقعا استفاده از این ادبیات در شان یک تشکل انقلابی نیست. این حرکت نه تنها انتقادسازنده نیست، بلکه کاملا جنبه تخریبی دارد. این نوع حرکات و اعمال جنبه افراطی و تندروی دارد و قطعا خط و مشی اسلام ناب و انقلاب اسلامی افراط و تفریط نیست. لطفا در مورد لفظ تروریست فرهنگی تحلیل و تحقیق کنید!

به گزارش ایسکانیوز، اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی دیروز اعلام کرده بود که قصد دارد تندیس «تروریست فرهنگی»به ریاست صدا و سیما به پاس زحمات 3ساله جهت تخریب فرهنگ عمومی را به علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما اعطا کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1032186

وب گردی

وب گردی