ایسکانیوز: در حالی که شهر مرزی و کردنشین عین العرب(کوبانی) در آستانه سقوط قرار دارد اما وضعیت این شهر جزء نگرانی های کاخ سفید و دولت آمریکا نیست.
به گزارش "سی ان ان " در صورت سقوط این شهر، داعش کنترل کامل پایتخت خودخوانده خود یعنی شهر "الرقه" تا مرز های ترکیه، که فاصله ای حدود 100 کیلومتراست، را به دست می آورد.
در همین حال مقامات آمریکایی تاکید کردند استراتژی آن ها در سوریه، حفظ شهر ها و روستا ها از گزند حملات وحشیانه تروریست های داعش نیست، بلکه آن ها برنامه بزرگی برای شکار رهبران بلندپایه، پالایشگاه ها و مواضع استراتژیک این سازمان دارند. به علاوه آن ها از اهمیت بیشتر عراق نسبت به سوریه صحبت کردند.

مقامات آمریکایی با بیان چند دلیل، اهمیت بیشتر حفظ امنیت عراق را عنوان کردند. دلیل اصلی آن نیز رابطه حسنه واشنگتن و بغداد ذکر شده است. رابطه ای که آمریکا و سوریه در هیچ برهه ای از تاریخ با یکدیگر نداشته اند.
روز گذشته یکی از مقامات عالی رتبه سازمان ملل در بیانیه ای از رهبران جهان خواست تا نسبت به وقایع کوبانی و وضعیت کرد ها هر آنچه در توان دارند انجام دهند.
او افزود کمک به کرد ها برای دفاع از شهر کوبانی، اهمیتی استراتژیک و حیاتی به منظور مقابله با داعش دارد.
آن ها با شجاعتی مثال زدنی از خود دفاع کرده اند. با این حال دشمن بسیار قوی است و آن ها نمی توانند به مقاومت ادامه دهند. کرد ها با سلاح های سبک مانند کلاشنیکف می جنگند، در حالی که داعش تانک و توپخانه در اختیار دارد.
«استفان دی مستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، در آخر گفت: جامعه جهانی باید از آن ها دفاع کند.

 

 
کد خبر: 103714

وب گردی

وب گردی