تهران- ایسکانیوز: جعفریان گفت: پذیرش دانشجو از کشورهای دیگر سرمایه گذاری ارزشمندی برای کشور محسوب می شود.


به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگوی خبری روز با اشاره به این که اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه ها موضوعی جدی است و عوامل زیادی در آن دخیل هستند، گفت: در رشته های علوم پزشکی به طور خاص باید به اندازه ای که اشتغال وجود دارد، دانشجو تربیت کنیم.


علی جعفریان ادامه داد: در حال حاضر تمام پزشکان عمومی بعد از فارغ التحصیلی می توانند وارد جامعه پزشکی شوند، ولی در برخی موارد به دلیل عدم تعاریف درآمدی مناسب و عدم در نظر گرفتن امکانات رفاهی مناسب برای خدمت در مناطق محروم، این قشر از جامعه پزشکی ترجیح می دادند وارد مشاغل دیگری شوند.


رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت تمامی مشکلات پزشکان عمومی ساماندهی شده و مشوق های خوبی به منظور خدمت در مناطق محروم برای این قشر در نظر گرفته شده است.


جعفریان ضمن اشاره به این که جذب دانشجو از کشورهای دیگر در واقع سرمایه گذاری ارزشمندی برای کشور محسوب می شود، بیان داشت: حدود 4 سال است که دانشگاه علوم پزشکی تهران اقدام به جذب دانشجو از کشورهای دیگر کرده و تا به حال توانسته ایم در حدود 120 دانشجو را از کشورهای منطقه و برخی کشورهای اروپایی جذب کنیم.


وی با تاکید بر لزوم ظرفیت سازی برای جذب دانشجوی خارجی و تقویت زبان بین المللی در دانشگاه ها ادامه داد: ضروری است زیرساخت های لازم را برای جذب دانشجوی خارجی بخصوص در مقطع تحصیلات تکمیلی فراهم کنیم و با افزایش اعتبار بخشی های بین المللی، حداقل استاندارهای مناسب را برای بهتر شدن این روند در نظر بگیریم.

کد خبر: 103783

وب گردی

وب گردی