تهران – ایسکانیوز: صندوق رفاه دانشجویان به دانشگاه ها ابلاغ کرد دانشجویان غیرایرانی فاقد بیمه سلامت می توانند در سال تحصیلی 94-93 تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.
بر اساس این گزارش، علاوه بر دانشجویان غیرایرانی، دانشجویانی که تحت پوشش هیچ یک از بیمه های پایه سلامت یا درمان نیستند، نیز می توانند بدون پرداخت حق بیمه، با رعایت شرایطی و مراجعه به نشانی اینترنتی سازمان بیمه سلامت ایران www.bimehsalamat.ir برای ثبت نام اولیه اقدام کنند. بر اساس این بخشنامه، صرفا افرادی که فاقد هرگونه پوشش بیمه سلامت یا درمان هستند، می توانند برای تکمیل فرم ثبت نام اقدام کنند و بیمه شدگان تحت پوشش سایر سازمانهای بیمه گر از قبیل سازمان تامین اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، خدمات درمانی نیروهای مسلح مشمول این طرح نیستند.
در صورتی که در مراحل بررسی فرم ثبت نام اولیه، مشخص شود فرد متقاضی دارای پوشش بیمه ای سایر سازمانها است، ثبت نام لغو می شود.
افراد فاقد بیمه به منظور ثبت نام اولیه می توانند به سامانه اینترنتی سازمان بیمه سلامت ایران مراجعه و از هرگونه مراجعه حضوری به سایر سازمانهای بیمه گر و یا دفاتر پیشخوان خدمات دولت و یا نمایندگی های سازمان بیمه سلامت خودداری کنند؛ پس از طی فرآیند ثبت نام ، فرم ها مورد بررسی قرار گرفته و نتایج از طریق ارسال پیامک به شماره تلفن همراه مندرج در فرم ثبت نام به اطلاع متقاضی خواهد رسید.
صدور و تحویل دفترچه بیمه سلامت از طریق دفاتر پیشخوان خدمات دولت و نمایندگی های سازمان بیمه سلامت ایران انجام می پذیرد.

کد خبر: 103825

وب گردی

وب گردی