لزوم مساعدت و همکاری مسئولان با تشکل‌های دانشجویی

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در سال‌های اخیر تشکل‌های دانشجویی برای برگزاری برنامه‌های و مراسم‌های خود با مشکل عدم استقبال و صدور مجوز از سوی مسئولان مواجه هستند.

امیرحسین طیبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به بی‌توجهی برخی از مسئولان دانشگاهی به فعالیت‌های دانشجویی بیان کرد: در سال‌های اخیر تشکل‌های دانشجویی برای برگزاری برنامه‌های و مراسم‌های خود با مشکل عدم استقبال و صدور مجوز از سوی مسئولان مواجه هستند.

وی اضافه کرد: متاسفانه جریان دانشجویی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم دچار رخوت و رکود شده است که بخش اعظم آن به نوع برخورد و میزان بهایی که مسئولان کشوری و دانشگاهی به اتحادیه‌های دانشجویی می‌دهند، مرتبط است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی عنوان کرد: تشکل‌های دانشجویی با توجه به این شرایط برای برگزاری مراسم‌های خود بقدری درگیر حواشی درخواست صدور مجوز برگزاری و دریافت سالن و تامین هزینه‌های مالی هستند که اصل مشکلات و مناسبت غافل می‌شوند.

وی با انتقاد از اینکه مسئولان با عدم همکاری با دانشجویان برکیفیت برنامه‌های آنها اثر منفی دارد، گفت: اصل و مسئله‌ای که دانشجویان برای آن برنامه‌ها مانند تریبون آزاد، میزگرد، نشست و غیره را برگزار می‌کنند، به دلیل سنگ‌اندازی مسئولان به دست فراموشی سپرده می‌شود.

طیبی بیان کرد: مسئولان دانشگاهی با بی‌تفاوتی به جریان دانشجویی در واقع شور و نشاط را از محیط‌های دانشگاهی دور می‌کنند، این در حالی است که دانشگاه‌ها با وجود فعالیت‌های دانشجویی از تک صدایی و تک بعدی بودن خارج می‌شوند.

این فعال دانشجویی در تکمیل سخنان خود گفت: زمان آن رسیده که مسئولان کشوری و دانشگاهی به تعهدات خود در قبال تشکل‌های دانشجویی جامه عمل بپوشانند و نهایت همکاری را با دانشجویان داشته باشند؛ زیرا دانشجویان امروز؛ مدیران فردا هستند که در فعالیت‌های دانشجویی درس مدیریت جهادی را مشق و تمرین می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042211

وب گردی

وب گردی