لزوم تبیین اصول گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها

مسئول سیاسی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر تبیین اصول گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاهها و مراکز علمی در کشوراظهار کرد: دانشگاه‌ها به عنوان پایگاه علمی و فرهنگی متولی گفتمان سازی و ترویج این جریان مهم و سازنده در کشور باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز احمد بنافی در نشست خود با استادان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با تبریک و گرامیداشت این روز تاریخی در کشور گفت: 13 آبان یادآورِ دلاورمردی های شهیدانی است که با قلبی بزرگ و عزمی راسخ و با اِقتدا به سرور و سالار شهیدان، آن حماسه ی عظیم را در هشت سال دفاعِ مقدّس آفریدند.

وی حفظ ارزش های نظام و انقلاب را از وظایف مهم و دینی دانست و عنوان کرد: تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری و عملی نمودن سیاست های راهبردی نظام و انقلاب از مهمترین رسالت دانشگاه‌ها در کشور است.

این مسئول گفتمان انقلاب اسلامی را یکی از برنامه های راهبردی و نقشه راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی برشمرد و گفت: گفتمان انقلاب اسلامی سندی محکم برای جهان شمول کردن دین مبین اسلام و کلام نورانی خداوند است.

مسئول سیاسی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اصول گفتمان انقلاب اسلامی گفت: ایجاد امتی با محوریت اندیشه، عدالت ورزی در استفاده از مواهب و نعمت های الهی، حمایت از مستضعفان و مظلومان جهان و قیام به عدالت از مهمترین مولفه های این گفتمان است.

بنافی طاغوت‌ستیزی و رهایی از فتنه‌انگیزی را از اهداف و برنامه های این گفتمان دانست و نصریح کرد: از نظر قرآن ولایت تنها از آن خدای تعالی است و هر کسی دیگر مدعی ولایت باشد، باطل است، مگر آنکه ولایت او مظهر ولایت الهی باشد.

وی با تاکید بر تعلیم و تزکیه به عنوان یکی دیگر از مهمترین محور های گفتمان اسلامی عنوان کرد: مبارزه با جهل و جهالت علمی و عملی یعنی نادانی و بی‌خردی و نیز بی‌تقوایی و فجور در عمل است؛ زیرا انسان در آموزه‌های قرآن، متاله و قرآنی است و باید بر اساس فطرت پاک با علم و دانش به تزکیه نفس خود و تطهیر جامعه از ناپاکی و پلیدی‌ اقدام کند.

بنافی در ادامه با اشاره به سیاست های آمریکا و همدستان خبیث آن در منطقه گفت: از آنجایی که آمریکا به دنبال این است تا از نفوذ قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان جلوگیری کند لذا اجرایی کردن راهبردهای هوشمندانه مقام معظم رهبری در مقابله این توطئه ها امری الزامی است.

کد خبر: 1042216

وب گردی

وب گردی