سبک مطالعه برای آزمون‌های وکالت و ظرفیت‌های شغلی رشته حقوق بررسی شد

کارگاه علمی و فرهنگی «سبک مطالعه برای آزمون های وکالت قضاوت ارشد و ظرفیت های شغلی رشته » با حضور امیر سماواتی پیروز و استقبال چشمگیر دانشجویان در مسجد پیامبر اعظم(ص) واحد کرج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرج، در این کارگاه که به همت انجمن علمی و کانون همیاران فرهنگی دانشکده حقوق و با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی، معاونت پژوهشی و نهاد رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان البرز برگزار شد؛ بیش از سیصد و پنجاه نفر از دانشجویان استادان و کارکنان شرکت کردند.

کارگاه مذکور که در قالب طرح معرفت در مسجد پیامبر اعظم(ص) دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد؛ دومین کارگاه از سلسله کارگاه های علمی و فرهنگی دانشکده حقوق و علوم سیاسی است که در مسجد دانشگاه برگزار می گردد.

سخنران این کارگاه علمی فرهنگی امیر سماواتی پیروز رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی واحد کرج از مزیت های وجود چنین کارگاه هایی برای دانشجویان و تاثیر شگرف آن در آینده شغلی آنان سخن به عمل آورد و دانشجویان را از امتیازات ویژه شرکت در این کارگاه ها آگاه نمود.

رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی واحد کرج و سخنران کارگاه همچنین با بیان اهمیت سبک مطالعه برای موفقیت در آزمون ها و اشتباهات رایج دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته حقوق در مطالعه منابع، با بیان مثال ها و مصادیق حقوقی به توجه بر نص قوانین در آزمون ها تاکید کردند.

سماواتی همچنین به عدم ارتباط قدرت تحلیل و سواد حقوقی با موفقیت در آزمون اشاره کرده و ندانستن سبک مطالعه برای آزمون را از دلایل عدم قبولی در آزمون های حقوقی قلمداد کرد.

وی در ادامه ضمن بیان چگونگی مطالعه متن قانون، نکات و مثال های مکتوب در منابع، به آموزش و مطالعه چگونگی نحوه تست زنی پرداخته و با تشریح محور اول کارگاه، بر اهمیت درس اصول فقه و تاثیر قابل توجه آن در تراز آزمون تاکید کرد.

سماواتی پیروز در ادامه سخنان خود در خصوص محور دوم کارگاه مذکور، ضمن توصیه دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته حقوق بر محدود نکردن خود در مشاغل وکالت و قضاوت، به معرفی حوزه های تخصصی رشته حقوق و زمینه های شغلی آن ها در بازار کار پرداخت.

وی در پایان ضمن قدردانی از انجمن علمی حقوق جهت تشکیل چهار کمیته تخصصی و نشریه علمی با عناوین: روانشناسی جنایی،حقوق پزشکی،حقوق اقتصادی و حقوق رسانه، دانشجویان این دانشکده را به عضویت در نشریه و کمیته های مورد علاقه و مطالعه و پژوهش در حوزه های تخصصی تشویق نمود و از برگزاری کارگاه های فشرده برای اعضا و آمادگی آن ها برای فعالیت در زمینه های شغلی تخصصی خبر داد.

محمدرضا نادری دبیر انجمن علمی و کانون همیاران فرهنگی دانشکده حقوق و علوم سیاسی واحد کرج نیز ضمن ایراد سخنانی در خصوص فلسفه انتخاب کردن عنوان کارگاه ، اهداف برگزاری و مزایای انتخاب مسجد برای محل برگزاری آن پرداخت.

وی با شرح لزوم و تأکید بر برگزاری کارگاه های رفع شبهات حقوقی همراه با گفتگو محوری بر لزوم وجود پرسش و پاسخ و طرح مسائل روز در این کارگاه ها و استفاده از مسجد به عنوان فضای علمی و فرهنگی سخن گفت.

نادری با شرح برنامه های آتی انجمن حقوق و دعوت از دانشجویان دست به قلم برای فعالیت در نشریه، هدف از برگزاری این کارگاه را در دو محور تشریح نمود و گفت:ضروری است دانشجویان حقوق،فقه و حقوق و علوم قضایی دید خود را در انتخاب شغل محدود به وکالت،قضاوت و سردفتری نکرده و با تاکید بر سیاست های کلی دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر کارآفرینی برای دانشجویان، در جهت آمادگی زیرساخت های علمی برای ورود به بازار کار اقداماتی انجام گیرد.

وی ضمن تقدیر از اعضای فعال انجمن علمی و کانون همیاران فرهنگی، معاونت فرهنگی، معاونت پژوهشی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و روابط عمومی دانشگاه، روند چگونگی عضویت علاقمندان در کمیته های تخصصی دانشکده حقوق را تشریح نمود.

محمد حسن قدیمی از اعضای فعال انجمن علمی دانشکده حقوق واحد کرج نیز اظهار داشت: استقبال کم نظیر دانشجویان از کارگاه ها علمی فرهنگی دانشکده حقوق و علوم سیاسی سبب شد این گارگاه ها به صورت مستمر ادامه داشته باشد که زمان و موضوع آن در آینده نزدیک به اطلاع علاقمندان خواهد رسید.

گفتنی است اولین جلسه کارگاه علمی فرهنگی دانشکده حقوق چندی پیش با سخنرانی دکتر امیر سماواتی پیروز در مسجد پیامبر اعظم(ص) واحد کرج با عنوان « ورود به ورزشگاه؛ شبهات پیرامون تبعیض در حقوق زنان» برگزار شد که با استقبال چشمگیری همراه بود.

کد خبر: 1042230

وب گردی

وب گردی