الگو برداری از مدیریت دانش شرکت پالایش نفت تهران

شمار سازمان های یادگیرنده و الگو بردار از مدیریت دانش شرکت پالایش نفت تهران به عدد 76 رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، با الگو برداری شرکت های نفت مناطق مرکزی ایران، نفت و گاز پارس و نیرو محرکه قزوین شمار شرکت های الگو بردار از مدیریت دانش شرکت پالایش نفت تهران به 76 شرکت رسید.

در نشستی که با حضور مدیرعامل و اعضای کمیته راهبری مدیریت دانش شرکت پالایش نفت تهران با نمایندگان دانشی شرکت های الگو بردار برگزار شد، در خصوص نحوه پیاده سازی مدیریت دانش، مسائل و چالش های فرهنگی مربوطه و نیز رویکردهای اجرا شده در این شرکت بحث و تبادل نظر شد.

در این نشست مهندس هنگی، مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) مبنی بر لزوم شنیدن، ثبت، انتشار و به کار بستن دانش، بر ضرورت پیاده‌سازی هدفمند و یکپارچه مدیریت دانش جهت دستیابی به دانش مورد نیاز در راستای نیل به اهداف استراتژیک و چشم انداز سازمان ها تاکید کرد.

این مقام مسئول با ذکر شواهدی از خلق و ثبت دانش و اقدامات نوآورانه کارکنان شرکت در سطوح مختلف و ارزش افزوده حاصل به رویکردهای حمایتی و تشویق این گونه اقدامات از سوی رهبران سازمان اشاره نمود.

در ادامه این نشست فرشید مومنی فراهانی، رئیس آموزش و تجهیز سرمایه های انسانی و نماینده مدیرعامل در مدیریت دانش شرکت پالایش نفت تهران گفت: در فضای کسب و کار کنونی مدیریت اثربخش دانش ها و درس آموخته ها به عنوان یک مزیت رقابتی پایدار برای سازمان ها محسوب می گردد.

وی از ایجاد یکپارچگی سیستمی مدیریت دانش با 10 فرآیند مدیریتی دیگر، پرورش 62 مهندس دانش در ادارات مختلف و ایجاد زمینه همیاری ایشان به عنوان سفیران دانش ادارات مختلف و همچنین تدوین و تبیین حوزه های دانشی استراتژیک سازمان به عنوان برخی از مهم‌ترین اقدامات بارز این سازمان در حوزه مدیریت دانش یاد کرد.

بنا بر ادعای مسئولان دانشی و نمایندگان شرکت های الگو بردار، پس از مطالعات فراوان و ماه‌ها تحقیق و بررسی شرکت پالایش نفت تهران به عنوان شرکتی مرجع جهت الگوبرداری انتخاب شد.

گفتنی است الگوبرداری (Benchmarking) روشی سیستماتیک است که سازمان‌ها به‌وسیله آن می‌توانند فعالیت‌های خود را بر اساس بهترین صنعت یا سازمان اندازه‌گیری و اصلاح کنند؛ الگوبرداری درواقع ابزاری برای بهبود مستمر است و می‌تواند توسط انواع سازمان‌های تولیدی و خدماتی به کار گرفته شود.

مدیریت دانش شرکت پالایش نفت تهران که عملاً از سال 1387 آغاز به کار نموده است تاکنون ضمن برخورداری از روند روبه رشد همیشگی به‌ویژه در سال‌های اخیر و به ‌واسطه همکاری و توجه جدی مدیران، مسئولان و کارکنان به‌ عنوان یک مزیت رقابتی و پشتیبان استراتژی‌ها به‌طور ویژه مورد توجه ارزیابان، ممیزان و سازمان‌های ایرانی قرارگرفته است. قبلاً سازمان‌هایی نظیر وزارت نفت، ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، بانک های ملت و پارسیان، صنایع مس ایران، سازمان صنایع دفاع، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، شهرداری تهران، گروه مپنا(توگا) و شرکت ‌هایی دیگر با حضور در این مجموعه نفتی از مدیریت دانش این شرکت الگوبرداری کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042237

وب گردی

وب گردی