دانشجویان دارنده مدال طلا المپیک پس از اخذ مدرک دکتری هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی می شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تربیت بدنی تنها یک مهارت نیست، بلکه وجهی از وجوه تربیتی نسل جوان است،گفت: اصل ورزش هویت گرایی است و هویت ملی را احیا می‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم تجلیل از دانشجویان قهرمان دانشگاه آزاد اسلامی با تبریک ویژه به تیم بسکتبال بانوان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کسب مقام سوم جهان توسط این تیم برای نخستین بار در کشور، افتخار بسیار بزرگی است.

وی با تأکید بر اهمیت جدی بودن بحث ورزش در دانشگاه، گفت: تربیت بدنی یکی از وجوه تربیت جامع در دانشگاه است. در واقع یک ساحت دانشگاه در کنار تربیت علمی، اخلاقی، اقتصادی، معیشتی و تربیت بدنی است. این ساحت‌های تربیتی در ریشه این سرزمین که مبتنی بر اسلام است، وجود دارد.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه ما باید در ورزش دانشگاه مولد باشیم، گفت: متأسفانه ما در ورزش کشور در حال فراموشی هویت خود هستیم و اسیر پایه های غرب شده ایم. برابری جنسیتی آن چیزی نیست که غرب می خواهد به ما آموزش دهد. غرب در واقع نمی خواهد به ما آموزش دهد که بانوان نیز جزیی از جامعه هستند که باید در نظام تربیت از وجوه کامل آن برخوردار باشند، در این زمینه اسلام، قوی تر عمل کرده و با شعار «بِأَیِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ» ظهور کرده است.

وی با بیان اینکه در سراسر تاریخ این سرزمین بانوان بزرگی بودند که به وقت دفاع از کشور حتی سلاح به دست گرفته‌اند، گفت: این حضور مبتنی بر تعالیم این مملکت صورت گرفته و نشان می‌دهد که بانوان همواره حضور مؤثر در کشور داشته اند.

وی تأکید کرد: اگر ما امروز افتخار می کنیم که برای حضور دختران در عرصه دانشگاه هیچ مانعی وجود ندارد، بر مبنای نگاه غرب نیست، بلکه بر مبنای نگاه اسلام است، چرا که غرب زن را به عنوان یک کارگر در نظام اقتصادی خود وارد می کند، اما ما می‌گوییم زن به عنوان عنصر کلیدی در نظام خلقت مطرح است و هیچ مانعی برای حضور او در عرصه تربیتی وجود ندارد.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه محیط تعلیم و تربیت است که یکی از وجوه آن تربیت بدنی است، گفت: باید در این زمینه حرفه ای عمل کرد، لذا دانشگاه آزاد اسلامی که یکی از مأموریت های خود را تربیت بدنی می‌داند برای ورزشکارانی که پرچمدار این حوزه هستند، احترام ویژه‌ای قائل است و از آنها حمایت می‌کند و به همین منظور ورزش حرفه‌ای را گسترش داده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه یک دانشگاه اجتماعی و شبکه دانشگاهی در کل کشور است، گفت: بیش از 187 هزار دانشجو سالانه دروس تربیت بدنی 1 و 2 را در دانشگاه آزاد اسلامی آموزش می بینند، 52 هزار دانشجو در رشته تربیت بدنی تحصیل می‌کنند و حدود 536 عضو هیأت علمی در حوزه ورزش دانشگاه فعالیت دارند.

تربیت بدنی یکی از وجوه از تربیتی نسل جوان است

وی با بیان اینکه تربیت بدنی تنها یک مهارت نیست، بلکه وجهی از وجوه تربیتی نسل جوان است، گفت: در فضایی که می‌خواهند هویت را از کشور سلب کنند، توجه به ورزش بسیار مهم است چرا که اصل ورزش هویت گرایی است و هویت ملی را احیا می‌کند. این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

دانشگاه آزاداسلامی بنا داردحوزه ورزش دانشگاه را رونق دهد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه 38 درصد آموزش عالی کشور را به خود اختصاص داده، اظهار داشت: ورزش این دانشگاه بسیار موفق عمل کرده و لازم است از کسانی که در طول سالهای گذشته در این حوزه فعالیت کرده‌اند، تشکر کنم. ما وظیفه خود می دانیم که حوزه ورزش را که امانتی در دست ما است را در دانشگاه رونق دهیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی درسال جاری تیم های لیگ برتری خود را از 16 تیم به 24 تیم ارتقا داده، گفت: توجه بیشتر به حوزه ورزش در دانشگاه به این دلیل است که ورزش یکی از ساحت های تعلیم و تربیت است و ورزشکاران اخلاق مدار عالم می توانند در دفاع از هویت این سرزمین اثرگذار باشند.

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: سیاست قطعی ما در دانشگاه آزاد اسلامی، حضور دانشجویی و ملی تیم های ورزشی است و برای قدردانی از زحمات ورزشکاران مقرر شد تا دانشجویان ورزشکار دانشگاه آزاد اسلامی در صورت کسب مدال طلا در المپیک پس از اخذ مدرک دکتری خود به عنوان هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استخدام شوند.

لزوم حضورجدید دانشگاه‌ها در ورزش کشور

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید در ورزش کشور حضور جدی داشته باشند، گفت: ما در این زمینه با تمام توان تلاش می‌کنیم، حتی در زمینه ترویج ورزش، فعالیت‌هایی در این دانشگاه از جمله اختصاص صفحاتی از روزنامه این دانشگاه (فرهیختگان) به حوزه ورزش دانشگاهی صورت گرفته و امیدوارم دانشگاه آزاد اسلامی در این حوزه پیشرو باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042257

وب گردی

وب گردی