دانشگاه آزاد اسلامی قم به عنوان الگو در زمینه حجاب و عفاف معرفی شود

کارشناس مرکز مطالعات میان فرهنگی سازمان مرکزی ابراز امیدواری کرد بتواند از تجربیات مفید صاحب نظران دانشگاه آزاد قم استفاده و در پایان اجرای طرح پس از ارزیابی به عنوان الگو در بین واحد های دانشگاهی سراسر کشور مطرح شود.

به گزارش ایسکانیوز از قم، علی روشنایی کارشناس و محقق مرکز مطالعات میان فرهنگی سازمان مرکزی قم اظهار کرد: معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری مرکز مطالعات میان فرهنگی سازمان مرکزی طرح بررسی وضعیت حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز و دانشگاه آزاد اسلامی قم به عنوان اولین واحد دانشگاهی در بین واحدهای دانشگاهی سراسر کشور انتخاب و باحضور جمعی از صاحب‌نظران حوزه حجاب و عفاف اعم از اساتید ،دانشجویان و کارکنان اجرایی شد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در همین راستا مباحثه علمی توسعه فرهنگ حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی استان قم برگزار و امیدواریم با توجه به شرایط و حساسیت هایی که نسبت به حجاب و عفاف وجود دارد یک مطالعه همه جانبه و عمیق در این زمینه انجام شودتا فلسفه حجاب و عفاف و پوشش و در خصوص اینکه حجاب و عفاف در ادیان مختلف و بر اساس آیات و احادیث و از لحاظ منابع و اسناد مورد بررسی قرار می دهد.

روشنایی گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی مطالعات میدانی وتحقیقاتی انجام گرفته بر اساس طرح پایش و پرسشنامه بوده و نمونه های ارائه شده عمق لازم را ندارد لذا امیدواریم در انجام فرآیند طرح،مطالعاتی را بر مبنای روش مباحثه متمرکز از بین اساتید،دانشجویان وکارکنان و مدیران دانشگاه بصورت مستقل بر اساس معیار های گروه مباحثه متمرکز تحقیقی انجام می دهیم تا یک تحقیق ژرفا نگر و عمقی باشد.

کارشناس ومحقق مرکزمطالعات میان فرهنگی سازمان مرکزی اظهارکرد:مقررشده است این طرح در10مرکزاستان گیلان،آذربایجان غربی، خراسان رضوی، کردستان، خوزستان، فارس، هرمزگان و از استان تهران هم تهران جنوب، در هر استان 10 گروه مباحثه متمرکز وجود دارد.

روشنایی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی قم به دلیل همجواری با حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران از لحاظ پوشش عفاف و حجاب در شرایطی قرار دارد که امیدواریم پس از پایان اجرای طرح در بین واحد دانشگاهی بتوانیم درموضوع حجاب و عفاف به عنوان الگو در سراسر کشور مطرح شود.

به گزارش ایسکانیوز، مباحثه علمی پیرامون توسعه فرهنگ حجاب و عفاف به همت معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قم به مدت دو روز با حضور صاحبنظران حوزه حجاب و عفاف اعم از دانشجویان، اساتید و کارکنان واحد قم برگزار شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1042263

وب گردی

وب گردی