69 میلیون تومان؛ حقوق ماهانه خواهر زن آذری جهرمی / یک نماینده مجلس نباید فقط توئیت کند

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی به تشریح ماجرای انعقاد قراردادهای کلان بیمه‌ای با شرکت رایتل توسط یکی از اقوام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداخت.

به گزارش ‌خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حمیده زرآبادی عضو کمیسیون صنایع مجلس در نشست بررسی چالش‌ها در‌وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که عصر امروز در خبرگزاری آنا برگزار شد، اظهار کرد: بحث تخلفات شرکت‌های ارزش افزوده این روزها در شبکه‌های مجازی مطرح شده است، قرار بود در‌ این نشست نمایندگانی از وزارت ارتباطات نیز حضور داشته باشند که متاسفانه محقق نشد.

وی ادامه داد: شرکت‌های خدمات ارزش افزوده خدمات خارج استانداردهای اپراتورها ارائه می‌دهند، در واقع محتوای منحصر به فرد برای ‌کاربر ایجاد می‌کنند که درآمدهای مناسبی برای اپراتورها دارد، بر اساس قوانین، ۶۰ درصد از پول سهم شرکت‌های تولید محتوا، ۳۰ درصد به اپراتور و ۱۰ درصد به تحمیع کننده‌ها تعلق می‌گیرد، تمامی فعالیت‌ها بر اساس قوانین رگولاتوری صورت می‌گیرد. من مخالف تخلف در ارزش افزوده هستم، در واقع ما با تخلفات ارزش افزوده مقابله کردیم نه وزارت ارتباطات.

رد پای دستیار وزیر ارتباطات در زمان تخلف شرکت‌های فعال در زمینه ارزش افزوده

نماینده مرم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: ۷ شرکت در زمینه ارزش افزوده فعال بوده و با اپراتور هماهنگی لازم را در راستای عضوگیری اجباری انجام می‌دادند، این موضوع توسط مجلس شورای اسلامی‌ پیگیری شد، پرونده این شرکت‌ها مورد بررسی قرار گرفت، مبلغ کلاهبرداری این شرکت‌ها ۳۵ میلیارد تومان بود، از این ۷ شرکت، قرار داد ومجوز‌های۶ شرکت باطل شده و مبالغ عودت داشته شد.‌ شرکتی به نام ایده پرور هوشمند معروف شرکت فیبز تخلف ۲۳ میلیاردی داشت، سجاد بنابی عضو هیئت مدیره شرکت ایده‌پرور در زمان وقوع تخلف ۲۳ میلیارد تومانی در این شرکت فعال بوده و همزمان دستیار وزیر ارتباطات در امور جوانان و نایب رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت و عضو هیئت مدیره نیز بوده است.

وی بیان کرد: این شرکت پس از شناسایی شدن تنها مبلغ 35 میلیون تومان را بازگردانده و به فعالیت خود ادامه داده است، یعنی تنها مشترکان اجباری از این شرکت خارج و پول‌ها را بازگردانده شد.ارتباطاتی که در حوزه شرکت‌های خدمات ارزش افزوده وجود دارد، منجر می‌شود که مبارزه با تخلف در دستور کار قرار دارد یا خیر.

زر آبادی افزود: در هولدینگ عطار خدمات ارزش افزوده تخلفات ابوذر مهرمنش و بنابی مطرح شده بود، در حال حاضر آقای مهرمنش مدیرکل اداره ارزش افزوده اپراتور همراه اول است و همزمان شرکت خدمات ارزش افزوده دارد! در ابتدا باید مشخص شود می‌خواهیم با تخلف مقابله کنیم یا اعلام کنیم آن صنعت وجود نداشته است، باید با متخلف برخورد شود، قرار نیست واقعیت را مخفی کنیم.

وی تصریح کرد: درآمد سایت انتخاب ۵۳۴ میلیون تومان تا مهرماه بود؛ اخیرا یک جلسه در کمیسیون صنایع و معادن برگزار کردیم و در آن از آقای جوشقانی درخواست مستنداتی در زمینه ارائه تخلاف مطرح شد؛ ‌اما تا کنون مستنداتی ارائه نشده است. اکنون با کد *800*6# به سادگی می‌توان به تخلفات دسترسی پیدا کرد، این سوال مطرح می‌شود که چرا تخلفات به هنوز دست ما نرسد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: من به عنوان شهروند با وارد کردن این این کد مردم باید متوجه شوم در‌۳ سال چه اتفاقاتی برای ما رخ داده است، در چنین شرایطی این سوال مطرح می‌شود که چرا ۳ سال گذشته مد نظر قرار داده شده است. من درصورتی که بخواهم شکایت کنم باید از در قوه قضائیه وارد شوم؟ وزیر ارتباطات باید ما را راهنمایی کنند شهروندان باید دقیقا از چه چیزی شکایت کنند؟ تعرفه و مجوز که به دست وزارتخانه تعیین می‌شود. من زمانی که میخواهم شکایتی انجام دهم باید بدانم دقیقا از چه موضوعی باید شکایت کنم، همچنین باید سهم دولت در این زمینه بررسی و مشخص شود دولت تا چه میزانی از آن‌ها پول دریافت کرده است. تمامی ۷ شرکتی که به عنوان متخلف مطرح شد، مستقیما با اپراتور در ارتباط بودند.

بیش از 2 میلیون نفر در 2 روز درگیر پیامک‌های اپراتورها شده‌اند

نائب رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث عملکرد ممکن است اتفاقات زیادی رخ دهد و افراد نارضایتی داشته باشند، ما تلاش می‌کنیم تمامی موارد را پیگیری کنیم. معمولا در نشست‌های خبری موضوعات مهم را مطرح می‌شود، در مدت دو روز، ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر درگیر پیامک‌های اپراتور‌ها شدند و من نمی‌توانم از این موضوع به سادگی عبور کنم.
وی با بیان اینکه آگاهی‌بخشی وظیفه نمایندگان مردم در مجلس است، اظهار کرد: بنده و سایر همکارانم در مجلس موظف هستیم این آگاهی را به مردم انتقال داده و این موضوعات را پیگیری کنیم.

زرآبادی با اشاره به خدمات ارزش افزوده اپراتورها در زمان جام جهانی یادآور شد: وزیر ارتباطات روی خدمات ارزش افزوده شرکت‌های هواداری فوتبال در زمان برگزاری جام جهانی صحبتی را مطرح کرد، بدون آن که پیگیری لازم را در این زمینه انجام دهند. در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی چه تعداد پیامک‌ برای مردم ارسال شد؟ مردم چقدر هزینه پیامک را از جیبشان دادند؟ می‌توان این مبلغ محسابه و میانگین آن نیز برآورد شود، در چنین شرایطی متوجه خواهید شد که با چه مبالغ هنگفتی مواجه‌ایم،‌ تمامی این مبالغ از جیب مردم هزینه شده است.

وی بیان کرد: شرکتهای خدمات ارزش افزوده از زمان فعالیت و شروع فعالیت می‌توانستند فعالیت داشته باشند، این امر به استفاده گوشی هوشمند و سواد اجتماعی جامعه مرتبط است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: من یک برنامه به صدا و سیما در زمینه بحث ارتباطات دعوت شدم، چند ساعت پیش از شروع برنامه از وزارتخانه اعلام کرده‌اند یا نماینده را عوض کنید یا در صورت حضور بنده نماینده ما در برنامه حاضر نمی‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر چرایی ورود نکردن مدعی‌العموم به موضوع اپراتورها اظهار کرد:‌مدعی العموم زمانی ورود می‌کند که حقی تضییع شده باشد، درآمد خدمات ارزش افزوده در کشورهای جهان بالاست، قوانین رگولاتوری در‌ایران بسیار سختگیرانه است، مدعی العموم می‌تواند به این موضوع ورود کند اما باید بدانند دقیقا از چه چیزی شکایت کند.

ماجرای شنود مکلمات زرآبادی!

نائب رئیس کمیته ارتباطات مجلس با اشاره به مباحثی که در زمینه انتصابات فامیلی آذری جهرمی مطرح شده است، بیان کرد: ورود به حوزه شخصی افراد اقدام پسندیده‌ای نیست، من این موضوع را در سخنرانی خود مطرح کردم، من دوست داشتم وزیر پاسخ این موضوع را بدهند. باید توجه داشت انتصاب صرفا در بخش دولتی مطرح نیست، بلکه به بخش خصوصی نیزراه پیدا کرده است. در بخش دولتی فقط مسئولان هستند و از رانت بخش خصوصی به واسطه ارتباطات برخوردار می‌شوند.
وی ادامه داد: ‌افراد باید در جامعه احساس امنیت کنند، من متعجب شدم! موضوعی را روز سخنرانی تنها خودم از آن مطلع بوده و آن را به صورت تلفنی با برادرم هماهنگ کرده بودم که با کمک یکدیگر این متن را تنظیم کنیم. برای من جالب بود یکی از بزگوارانی که به وزیر ارتباطات نزدیک هستند و فعالیت وی را منتشر می‌کنند، این موضوع را منتشر کردند! من به عنوان نماینده وقتی این انتشار را دیدم، احساس نالمنی کردم، من نمی‌خواهم اقدامی انجام دهم تا در جامعه احساس نا‌امنی ایجاد شود. من موضوع را به دستگاههای مختلف اعلام کرده اما شکایت نکردم، تنها میخواستم مطلع شوم این موضوع چگونه اتفاق افتاده، در ابتدا زهیر موسوی و در ادامه دوستان توئیت این موضوع را منتشر کردند.

ردپای خواهر خانم آقای وزیر در انعقاد قراردادهای کلان بیمه‌ای با شرکت رایتل

زرآبادی با اشاره به حضور یکی از اقوام وزیر ارتباطات در یکی از اپراتورهای تلفن همراه اظهار کرد: من از وزیر سوالی در زمینه نقش ثنا اسدیان در انعقاد قراردادهای کلان بیمه‌ای با شرکت رایتل مطرح کردم و از وی پرسیدم آیا این خانم با جنابعالی ارتباط فامیلی دارد؟ در صورت پاسخ مثبت، از وی خواستم تا نسبت دقیق خود را با این خانم مشخص کند.
وی با اشاره به روند مطرح کردن سوالات توسط نمایندگان مجلس اظهار کرد: سوالات نمایندگان پس از ارسال بلافاصله به وزارتخانه مربوطه ارجاع داده می‌شود، تاریخ سوالات فوق مربوط به 21 مهرماه است، یعنی این سوالات 5 روز پس از سخنرانی من منتشر شد،‌من در سخنرانی سوالات را مطرح و وزیر هیچ پاسخی نداشتند. برگه سوالات من به وزارت ارتباطات ارسال شد و وزیر کاملا از این موضوع خبر داشتند، برگه سوالات من در آبان ماه منتشر شد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ثنا اسدیان خواهر خانم وزیر ارتباطات گفت: وی در طول سه سال ۲ میلیارد و۳۰۰ میلیون تومان کارمزد داشته است که به طور متوسط ماهی ۶۹ میلیون تومان می‌شود و کارمزد این شخص در برخی از ماه ها تا ۱۳۷ میلیون تومان هم رسیده است! باید در برابر تخلف ایستاد، اگر کسی در سایر موارد مستنداتی ارائه کند حاضر به پیگیری موضوع هستیم.
وی افزود: رایتل بحث‌های تخصصی و قراردادی زیادی دارد و پیگیری‌های لازم در این زمینه صورت گرفته و در حال بررسی است. پس از بررسی‌های لازم این موضوع در صورت نیاز به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

زرآبادی درباره ادعای آذری جهرمی مبنی بر اجرای ۸۰ درصدی شبکه ملی اطلاعات و نظر متفاوت برخی از کارشناسان در این باره بیان کرد: یکی از مشکلات این است که دستگاه‌های متولی هیچ نظری نمی‌دهند اما دستگاه مجری اعلام می‌کند که کار را به صورت ۱۰۰ درصدی انجام داده است. وزیر ارتباطات در کمیسیون صنایع چندین بار درباره عملکرد شبکه ملی اطلاعات گزارش‌های ارائه کرده و مدعی شدند که بر اساس این طرح در برخی از مناطق ۸۰ درصد و در برخی مناطق دیگر ۱۰۰ درصد تکمیل شده است. با این حال این گزارش مختص وزارت ارتباطات بود و هیچ تأییدیه‌ای نداشت. کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی درخواست ماده ۲۳۴ داد. این ماده ابزاری برای نمایندگان است که به آنها اجازه می‌دهد اگر وزیر خلاف قانون عمل کرد، موضوع را به قوه قضاییه ارجاع بدهند تا بدون نوبت در آنجا بررسی شود.
نائب رئیس کمیته ارتباطات مجلس بیان کرد: ماده ۶۷ و ۶۸ برنامه ششم توسعه در خصوص دولت الکترونیک است. براساس گزارش‌های وزارت اطلاعات و ارتباطات فازهای دولت الکترونیک نیز براساس برنامه پیش می‌رود. جالب این است که گزارش‌های معاونت نظارت مجلس، سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه در خصوص دولت الکترونیک با گزارش وزارت اطلاعات و ارتباطات مغایر بود.

یک نماینده نباید تنها توئیت کند

وی در ادامه گفت: یک نماینده نباید تنها توئیت کند. در این صورت فرق یک نماینده با یک فرد عادی چیست؟ توئیت زدن باید در راستای اطلاع‌رسانی به مردم صورت گیرد. نماینده می‌تواند مکاتبه کند، تشکیل جلسه دهد وبا تحقیق و تفحص، درخواست ماده ۲۳۴ دهد و استیضاح کند. من با استفاده از این ابزارها قانع می‌شود تا به نتیجه برسم.

500 هزار تومان پرداختی وزارت ارتباطات برای انتشار یک توئیت!

زرآبادی با اشاره به پرداخت مبالغ توسط وزارت ارتباطات برای تویئت زدن افراد حاص اظهار کرد: من تا هفتم خرداد ۹۹ نماینده مردم هستم و در عمل به وظیفه با فردی نیز خصومتی ندارم، اکنون همه مردم می‌توانند فهرست رسانه‌های حامی وزارت ارتباطات را پیدا کنند، چون همه این رسانه‌های مرتبط با وزارت ارتباطات در یک زمان واحد خبری‌های این وزارتخانه را منتشر می‌کنند و خبرهایی هم که برای آنها پول داده می‌شود و سفارشی مشخص است چرا که این اخبار بدون ذکر منبع منتشر می‌شوند. اطلاعات مستند داریم که در بعضی موضوعات قیمت این توئیت‌ها از ۵۰۰ هزار تومان شروع می‌شود. وزارت ارتباطات توئیتی ۵۰۰ هزار تومان برای انتشار مطالب پرداخت به افراد خاص می‌کند.

وی در ادامه به نام فاطمه صحرائیان اشاره کرد و گفت: اسنادی دارم که تعدادی از نمایندگی‌های ایرانسل و رایتل در جهرم به نام خانم فاطمه صحرائیان است که نام همسرش هم هادی آذری جهرمی است. اسناد گوناگونی در این زمینه دارم اما صلاح نمی‌دانم آن را منتشر کنم، من فقط به‌عنوان نماینده مردم از وزیر ارتباطات سؤال پرسیدم و پاسخی دریافت نکردم. اگر وی به سؤال‌هایی که در این گزارش‌ها مطرح است پاسخ ندهند، مستندات را منتشر می‌کنم. شعار آقای جهرمی پایان «وس» است یعنی هرچه شرکت خدمات ارزش افزوده است باید تعطیل شود، وزیر ارتباطات چرا نام شرکت‌های متخلف در زمینه خدمات ارزش افزوده را به مجلس معرفی نمی‌کند؟ آقای جهرمی چرا در مورد شرکت فیتس توضیحی نمی‌دهد که بیشترین تخلف را داشته و مشاور جوانان آقای جهرمی هم مسئول آن بوده است؟

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم در هر قدم خود رضای خدا را در نظر بگیریم و فارغ از جریان‌های فکری، منافع کشور و آرامش مردم را در اولویت قرار دهیم. من با کسی مقابله نمی‌کنم مگر آنکه به دلیل وظایفی که به من محول شده است، مجبور به انجام آن باشم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042279

وب گردی

وب گردی