سامانه پایش امنیتی تهدیدات سایبری تا ۳ ماه دیگر آماده می‌شود

مرکز تحقیقات مخابرات ایران از آماده سازی سامانه پایش امنیتی تهدیدات سایبری تا ۳ ماه آینده برای بهرهبرداری خبر داد.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، در نخستین جلسه فروم اشتراک گذاری و تحلیل اطلاعات تهدیدات سایبری در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) اعلام شد که پروژه پیاده سازی سامانه پایش امنیتی تهدیدات، تا ۳ ماه آینده به پایان رسیده و آماده بهره برداری است.

افسانه معدنی مجری این پروژه در این جلسه گفت: با توجه به اینکه پروژه پیاده سازی سامانه پایش امنیتی تهدیدات سایبری، روزهای پایانی خود را پشت سر می گذارد، قرار شد تا اطلاعات اولیه از اشتراک گذاری و تحلیل اطلاعات تهدیدات سایبری ارائه شود.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این فروم، ارائه آخرین دستاوردها و خروجی محصولی بود که توسط یکی از مجموعه های پژوهشگاه ICT نهایی و به انتها رسیده است تا ضمن آن، شرح کلی از اقدامات اخیر عنوان شود.

مجری پروژه پیاده سازی سامانه پایش امنیتی تهدیدات سایبری تاکید کرد: مفهوم اشتراک گذاری اطلاعات یک مفهوم جدید بوده که قرار است نوعی همسانی برای مقابله با تهدیدات شبکه های ارتباطی باشد؛ لذا لازم است مفاهیم و ترمینولوژی در اکوسیستم برگزار و کلیت مطالب در قالب ۲ فروم ارائه شود.

این پژوهشگر خاطرنشان کرد: همچنین قرار است به بهانه برگزاری این فروم ها، تمام چالش ها و فرایندهای دستیابی به خروجی فعلی را با متخصصان و عوامل درگیر با این محصول به چالش بگذاریم تا در صورت پیشنهاد و ایده ای، آن را ارائه کنند.

به گفته معدنی، مخاطبان این فروم می توانند علاوه بر متخصصان و صاحبان فن در زمینه امنیت شبکه، دانشگاهیان و نخبگان هم باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042298

وب گردی

وب گردی