حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از ستارگان ورزشی اثرات مثبتی در جامعه دارد/ تحصیل، به ارتقای شخصیت اجتماعی ورزشکاران کمک می‌کند

مهین فرهادی زاد معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و عضو شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی، بر این باور است که تجلیل دانشگاه آزاد از ستارگان ورزشی باعث تشویق دانشجویان به جدی گرفتن ورزش و دلگرم تر شدن ورزشکاران می شود.

مهین فرهادی زاد معاونت بانوان وزارت ورزش و عضو شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: مراسم تقدیر دانشگاه آزاد اسلامی از دانشجویان مدال آور در حوزه ورزش بین الملل یکی از بهترین اتفاق هایی بود که صورت گرفت. هم ورزشکاران نیازمند این هستند که مورد تقدیر قرار بگیرند و بابت زحماتی که صورت داده اند حمایت شوند و هم اینکه دانشجویان دیگر با دیدن این تقدیرها دلگرم می شوند.

وی تاکید کرد: نخبه های ورزشی دانشگاه آزاد در بستر تیم های ورزشی این دانشگاه به خوبی در میادین داخلی و بین المللی درخشیده اند و امیدواریم تقدیرهای صورت گرفته باعث شادی، دلگرمی و افزایش انگیزه های آنها شود. مهمترین نکته در اینگونه مراسم این است که زمینه رشد بیشتر آنها محیا شود.

فرهادی زاد تاکید کرد: وزارت ورزش، کمیته المپیک و بعضا شهرداری و شوراهای شهر هرکدام به تناوب از ورزشکاران برتر ملی و کشور تقدیر می کنند و این موضوع تازه ای نیست. در حقیقت ورزشکاران ما بسیار به این تقدیرها نیاز دارند و هرچقدر که از این دست مراسم داشته باشیم کم است. در مورد میزان اثرگذاری این ستارگان ورزشی بر جمعیت نسل جوان هرچقدر صحبت کنیم حق مطلب ادا نمی شود.

استاد دانشگاه الزهرا(ع) در ادامه به حضور الهه منصوریان دراین دانشگاه اشاره کرد و گفت: هر وقت به دلیل حضور در اردوها در کلاس ها غیبت کند، دانشجویان دیگر ناراحت می شوند چرا که آنها به حضور او عادت کرده اند. برای بسیاری از دانشجویان افتخاری است که با چنین قهرمان هایی هم دانشگاه و هم رشته یا هم کلاس باشند. ظرفیت تبلیغ ستارگان ورزشی و اثرگذاری شان روی نسل جوان بسیار بالاست. حضور این ستارگان ورزشی در دانشگاه جوان ها را هم به تحصیل دعوت می کند و هم به ورزش کردن به شیوه حرفه ای تشویق می کند.

وی افزود: در دانشگاه آزاد هم قهرمان های زیادی در واحدهای مختلف تحصیل می کنند و ایمان دارم که بین آنها و هم کلاسی هایشان نیز همان پیوندی برقرار است که بین الهه منصوریان و شاگردان من وجود دارد.

عضو شورای عالی ورزش دانشگاه آزاداسلامی در پایان تاکید کرد: تحصیل به ورزشکار کمک می کند تا بتواند شخصیت اجتماعی خود را ارتقا ببخشد اما حضور آنها می تواند باعث افزایش علاقه جوانان به تحصیلات تکمیلی را هم به دنبال داشته باشد. امیدوارم دانشگاه آزاد اسلامی بتواند به همین روند حمایت از قهرمانان کشور ادامه بدهد تا نسل جوان نیز با مشاهده الگوهای ورزشی تحصیل کرده خود به افزایش معلومات و شرکت در دانشگاه ها بیشتر تشویق شوند.

کد خبر: 1042308

وب گردی

وب گردی