سومین سمینار آموزش‌های اسلامی؛ چالش‌های فرارو برگزار می‌شود

سومین سمینار علمی با موضوع آموزش‌های اسلامی؛ چالش‌های فرارو چهارشنبه ۲۲ آبان‌ماه در مجتمع آموزش عالی کوثر تهران برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، خدیجه جلالی، از برگزاری سومین سمینار علمی با موضوع آموزش‌های اسلامی؛ چالش‌های فرارو خبر داد و اظهار کرد: سومین سمینار علمی با موضوع آموزش‌های اسلامی؛ چالش‌‌های فرارو چهارشنبه ۲۲ آبان‌ماه ساعت ۹ در سالن جلسات مجتمع آموزش عالی کوثر تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: ماهانی و آیت‌الله مختاری با موضوع نگاهی اجمالی به چالش‌های سیستم آموزشی ایران در انسان‌گرایی، حجت‌الاسلام قمرزاده با موضوع ضرورت قرآنی‌سازی آموزش‌ها، کیباخی با موضوع آسیب‌شناسی آموزش‌های اسلامی و حجت‌الاسلام جهانگیری به گفت‌وگو و ارائه نظر خواهند پرداخت.

مدیر مجتمع آموزش عالی علوم اسلامی خواهران کوثر تهران درباره هداف این سمینار گفت: آموزش متون اسلامی در تحقق معرفت ناب اسلامی بسیار لازم و ضروری است، از این رو با چالش‌هایی که در دنیای معاصر با پیشرفت علم و تکنولوژی صورت پذیرفته و باورمندی مردم دنیا نسبت به قدرت و اراده تکنولوژی تا جایی پیش رفته که آموزش‌های اسلامی را تحت‌الشعاع قرار داده و از کارآمدی این علوم به‌ویژه در نسل جوان کاسته، به نظر می‌رسد لزوم تقویت جایگاه آموزش‌های اسلامی برای تأثیرگذاری و رساندن ندای حق، نیازمند تحولی بنیادین در روش‌های آموزش است.

جلالی ادامه داد: در همین راستا مجتمع کوثر با همکاری پژوهشکده مطالعات تخصصی کوثر در نظر دارد سلسله نشست‌هایی با اندیشمندان برجسته کشورهای اسلامی که در این زمینه اهل پژوهش و مطالعه و صاحب‌نظر هستند، برگزار کند تا با آگاهی از دستاوردهای پژوهشی آنها، مسیر آموزش متون اسلامی که حوزه‌های علمیه عهده‌دار اصلی آن هستند با دقت بیشتری ریل‌گذاری شود.

وی افزود: به همین دلیل سومین سمینار علمی با موضوع آموزش‌های اسلامی؛ چالش‌های فرارو با حضور ماهانی استاد و پژوهشگر بین‌المللی دانشگاه UTM و استادان دانشگاه و حوزه‌های علمیه جمهوری اسلامی ایران در همین مرکز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042314

وب گردی

وب گردی