فرایند گزینش باید دور از سلایق شخصی باشد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تأکید کرد: فرایند گزینش باید به‌دور از هرگونه حب و بغض و دخالت سلایق شخصی باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، پیام نجفی امروز چهارشنبه ۱۵ آبان‌ماه ۹۷ در جمع رابطان گزینش دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: گزینش در دانشگاه از سایر سازمان‌ها وظیفه و مسئولیت سنگین‌تری دارد؛ زیرا فرزندان این مرز و بوم با اطمینان خانواده‌ها نزد دانشگاه امانت هستند.

وی افزود: ایجاد بهترین محیط از نظر اخلاقی و اعتقادی برای دانشجویان و ایجاد فضایی آرام در کنار فعالیت‌های علمی از مهم‌ترین وظایف دفاتر گزینش در دانشگاه‌هاست.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به نقش مشاوره در کاهش بسیاری از مشکلات خاطرنشان کرد: گزینش نباید محدود به ورود افراد به سازمان باشد؛ بلکه باید مشکلات افراد در حین کار در سازمان را شناسایی و با ارجاع افراد به مشاوران در حیطه‌های مختلف به رفع این مشکل اقدام کند.

نجفی بیان کرد: گزینش‌گران باید به‌دور از هرگونه سهل‌نگری یا سخت‌گیری کاذب، شرایط افراد را بررسی کرده و با رعایت اصل امانت‌داری، محرم اسرار افراد باشند تا بتوانند یک رابطه دوطرفه در سازمان با کارکنان داشته باشند.

وی تصریح کرد: تعهد و تدین در کنار تسلط علمی و پژوهشی، ملاک گزینش استادان در دانشگاه آزاد اسلامی است؛ زیرا اعتقاد راسخ به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب، تواضع و شایستگی علمی استاد در کنار تکریم جایگاه دانشجویان موجب ایجاد روحیه نشاط و علاقه‌مندی آنها در کلاس درس شده و ماحصل آن تربیت دانش‌آموختگانی فرهیخته، انقلابی و متعهد خواهد بود تا آینده‌سازان این مرز و بوم با تعهد و سخت‌کوشی، پیشرفت‌های همه‌جانبه ایران اسلامی را رقم زنند.

در ادامه این جلسه منصور حسن‌زاده مدیر گزینش دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: رعایت سه اصل دقت، سرعت و سلامت در امر خدمت‌رسانی به کارکنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی باید سرلوحه کار گزینشگران قرار گیرد.

وی با بیان این مطلب که گزینش‌گری رسالت محصول‌محور است، خاطرنشان کرد: هدف ما کسب رضایت‌مندی و خدمت به ارباب رجوع است و خدای ناکرده نباید به گزینش به دید ابزار در جهت توقف سازمان نگاه کرد.

حسن‌زاده افزود: افزایش نظارت موجب کاهش لغزش‌ها می‌شود و در امر گزینش ضمن نظارت باید رعایت شأن افراد را مدنظر قرار دهیم؛ چراکه رسالت کارگزاران گزینش، بازوگرفتن است نه مچ‌گیری.

مدیر گزینش دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: کارگاه دوروزه تحقیق و مصاحبه برای گزینش‌گران استان اصفهان، امری ضروری بود که به همت دفتر مطالعات نیروی انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) مقدمات آن فراهم شد.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1042320

وب گردی

وب گردی