جاسوسی کارمندان توئیتر برای عربستان سعودی

عربستان سعودی تاکنون به کمک دو نفر از کارمندان توئیتر مخالفین خود را تحت نظر داشته است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مشخص شده است که عربستان سعودی دو نفر از کارمندان توییتر را استخدام کرده تا اطلاعاتی در مورد افراد مخالف دریافت کند. براساس کیفرخواستی که در 5 نوامبر ارائه شد ، وزارت دادگستری آمریکا می خواهد تا هر دو کارمند توئیتر را به جاسوسی متهم کند.

احمد ابواموو ، شهروند آمریکایی که در ماه مه سال 2015 از توییتر جدا شده بود ، روز سه‌شنبه بازداشت شد. نفر دوم علی الزبارا ، شهروند عربستان سعودی ، بلافاصله پس از مرخصی از توییتر ، از این کشور خارج شده است.

کارمندان توییتر برای عربستان سعودی جاسوسی کرده اند

بوسیله این کارمندان توئیتر، فعالان سیاسی ، خانواده سلطنتی و نامهای مشهور در این کشور مانند خبرنگاران منتقد دولت سعودی تحت نظر قرار داشتند. گرچه الزبارا گفته است که این کار به دلیل کنجکاوی وی بوده است ، همانطور که در بالا گفته شد ، او از ایالات متحده فرار کرده و اکنون برای دولت سعودی کار می کند.

گفته می شود که هر دو نفر در سال 2014 شروع به اشتراک گذاری داده های کاربران خود با دولت سعودی کردند. داده های به اشتراک گذاشته شده شامل آدرس های ایمیل کاربران ، آدرس های IP ، دستگاه های مورد استفاده آنها و اطلاعات مرورگر است.

گفته می شود که حقوق پرداخت شده توسط عربستان سعودی به این دو کارمند به 300 هزار دلار رسیده است. البته به نظر می رسد این جاسوسی داده نه مستقیماً از طریق دولت بلکه از طریق یک سازمان رسانه ای واسطه صورت گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042329

وب گردی

وب گردی