۱۷ آبان‌‌‌‌‌ماه، آخرین فرصت ثبت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نام تکمیل ظرفیت دستیاری پزشکی فوق تخصصی

مهلت شرکت در تکمیل ظرفیت سی و ششمین دوره آزمون پذیرش فوق تخصصی پزشکی ۱۷ آبان پایان می یابد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، تکمیل ظرفیت سی و ششمین دوره آزمون پذیرش فوق تخصصی پزشکی در راستای تأمین نیروی انسانی فوق تخصصی مورد نیاز دانشگاه های علوم پزشکی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و به استناد ماده ۸ قانون تأمین وسایل و امکانات تحصیل اطفال و نوجوانان ایرانی، توسط دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی اجرا شده است.

این گروه از پذیرفته شدگان ملزم به سپردن تعهدات خاص به نفع دانشگاه های علوم پزشکی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته خواهند بود.

افراد واجد شرایط شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت شامل «۱. کلیه شرکت کنندگان سی و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی که با رعایت مقررات موفق به کسب قبولی در مرحله اصلی نشده اند.»، «۲. کلیه متخصصین که با شرکت در رشته های جراحی عمومی، بیماری های داخلی، کودکان، روانپزشکی و بیهوشی در شصت و ششمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی شهریور ۹۸ موفق به کسب قبولی در هر دو مرحله کتبی و شفاهی شده اند.»

افرادی که در مقطع تخصصی با استفاده از سهمیه خانمها ، مناطق محروم، اعم از مازاد مناطق محروم و یا قانون برقراری عدالت آموزشی مورد پذیرش قرار گرفته اند نمی توانند در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کنند.

داوطلبان تا ۱۷ آبان فرصت دارند با مراجعه به سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی http://sangeshtp.ir یک رشته فوق تخصصی را منطبق با مندرجات جداول ۱ و ۲ ضمیمه در سایت مرکز سنجش را با توجه به رشته تخصصی پیش نیاز انتخاب کنند.

پذیرش افراد واجد شرایط بر اساس بندهای ۱ و ۲ متفاوت است و در اطلاعیه مرکز سنجش آموزش پزشکی درج شده است.

محل تعهدات از سوی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی و در محل های معرفی شده با رعایت اولویت های منظور شده در پذیرش و در بدو شروع به دوره تعیین خواهد شد.

مدت تعهدات خاص این گروه از پذیرفته شدگان در رشته های فوق تخصصی به میزان برابر مدت آموزش خواهد بود.

مستخدمین دانشگاه های علوم پزشکی جهت سپردن تعهدات به محل خدمت دارای اولویت هستند.

تاریخ ثبت نام و شروع به دوره این گروه از پذیرفته شدگان متعاقبا به ایشان اطلاع رسانی خواهد شد.

ارائه مجوز از سوی معاون درمان وزارتی جهت شروع دوره الزامی است. در بدو شروع به دوره، کلیه پذیرفته شدگان ملزم به ارائه سند تعهد محضری خاص با رعایت مقررات مربوطه و مفاد این دستورالعمل هستند. از شروع به دوره افرادی که تعهد محضری موضوعه را ارائه نکنند جلوگیری بعمل خواهد آمد. عدم سپردن تعهد محضری خاص به منزله اعلام انصراف از پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت خواهد بود.

میزان ظرفیت پذیرش سی و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیاری فوق تخصصی پزشکی ویژه مردودین پذیرش دستیاری: پذیرش در دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران، شهید بهشتی، شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز، اهواز، کرمانشاه، بابل، کرمان، بقیه اله، گیلان، مازندران، زنجان و یزد است. ظرفیت پذیرش ۱۳۳ نفر است.

میزان ظرفیت پذیرش سی و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیاری فوق تخصصی پزشکی ویژه پذیرفته شدگان آزمون دانشنامه تخصصی متقاضی شرکت در تکمیل ظرفیت پذیرش دستیار فوق تخصصی: پذیرش در دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران، شهید بهشتی، شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز، اهواز، کرمانشاه، بابل، کرمان، بقیه اله، گیلان، مازندران، زنجان، همدان و یزد است. ظرفیت پذیرش ۸۲ نفر است.

گفتنی است، هدف از برقراری دوره‌های فوق تخصصی پزشکی، تربیت پزشک فوق تخصص مورد نیاز کشور، به منظور ارتقاء سطح علمی آموزش پزشکی، پژوهش و خدمات پزشکی و دستیابی به آخرین یافته‌های علمی پزشکی است.
دوره فوق تخصصی پزشکی بالینی، بالاترین مقطع تحصیلات دانشگاهی پزشکی بوده و متقاضیان واجد شرایط پس از موفقیت در آزمون پذیرش دستیار (‌کتبی و شفاهی‌) و گذراندن دوره آموزش علمی و عملی مصوب، در یکی از مراکز مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با دفاع و تأیید رساله و موفقیت در آزمون نهایی به اخذ دانشنامه فوق تخصصی نایل می‌گردند.

دستیار فوق تخصصی به فردی اطلاق می‌شود که با داشتن مدرک دانشنامه تخصصی رشته پیش نیاز یا گواهی قبولی آن و پذیرش در آزمون ورودی، با رعایت کلیه مفاد این آیین‌نامه در مدت زمان مصوب به آموزش های نظری، کسب مهارت های عملی و فعالیت های پژوهشی بپردازد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042349

وب گردی

وب گردی