عراق کاملا به برق ایران وابسته است

معاون وزیر انرژی عراق با بیان اینکه این کشور 7 گیگاوات برق از ایران وارد کرده است، گفت: صادقانه بگویم عراق کاملا به برق ایران وابسته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز و به نقل از رویترز، یک مقام رسمی وزارت انرژی عراق اعلام کرد: این کشور برای تامین نیاز برق داخلی 7 گیگاوات برق از ایران وارد کرده است.

عباس جابر، معاون وزیر انرژی عراق در کنفرانس خبری در قاهره گفت: شاید در سه سال آینده عراق بتواند نیازهای برق خود را تامین کند و در این زمینه خودکفا باشد، البته این مسیر پرچالش خواهد بود؛ چراکه مصرف‌کنندگان باید هزینه زیاد تولید را بپردازند.

بر اساس این گزارش،‌ دهه‌ها تحریم عراق و چالشی که در این کشور ایجاد شده، باعث کمبود برق در این کشور شده است.

معاون وزیر انرژی این کشور با بیان اینکه ظرفیت تولید برق داخلی این کشور 19.5 گیگاوات است، گفت: نیاز این کشور 25.5 گیگاوات است که این شکاف از طریق واردات از ایران جبران می‌شود.

این مقام عراقی گفت: صادقانه بگویم که ما باید این واردات از ایران را انجام دهیم؛‌ چراکه در تولید برق خودکفا نیستیم و برای تامین نیاز کشور عراق باید این واردات را انجام دهیم و در این زمینه وابسته به ایران هستیم.

وی در ادامه گفت:‌ انتظار ما این است که بتوانیم تامین انرژی خود را متنوع‌تر کنیم و پروژه‌ای را که سال 2020 آغاز می‌شود، بتوانیم تا ظرفیت 500 مگاوات انرژی استحصال کنیم.

عباس جابر با بیان اینکه صورتحسابی که مردم این کشور پرداخت می‌کنند تنها 10 درصد هزینه‌های تولید را تامین می‌کند، گفت: با این حال عراق به ظرفیت‌های تولید برق خود اضافه خواهد کرد، البته جزئیات آن را توضیح نداد.

به گفته این مسئول عراقی حملات اخیر داعش حدود 4.5 گیگاوات به تولید برق این کشور خسارت زده است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1042351

وب گردی

وب گردی