تحسین رهبر معظم انقلاب از تلاوت یک قاری ایرانی

هفته گذشته تلاوتی از قاسم مقدمی از رادیو قرآن پخش می‌شود که این تلاوت مورد تحسین رهبر معظم انقلاب قرار گرفته و ایشان پیامی به این قاری جوان می‌دهند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، رهبر معظم انقلاب چندی پیش تلاوتی از قاسم مقدمی قاری اهل خوزستان را از رادیو قرآن استماع و ضمن ابراز رضایت از این تلاوت به قاری پیامی می‌دهند.

رهبر فرمودند: اگر صدای مجری نبود گمان می‌کردم این یک تلاوت مصری است

قاسم مقدمی با تأیید این خبر گفت: چند روز قبل از دفتر آقای مقدم معاونت ارتباطات مردمی دفتر رهبر معظم انقلاب و رئیس شورای عالی قرآن با من تماس گرفتند. آقای مقدم گفت: حضرت آقا تلاوتی از شما در رادیو قرآن را استماع کردند و ضمن ابراز رضایت از این تلاوت فرمودند: اگر صدای مجری و تشویق حضار در تلاوت نبود گمان می‌کردم یک قاری مصری در حال تلاوت است.

تلاوت را با همین کیفیت و اصالت ادامه بده

مقدمی ادامه داد: آقای مقدم در این تماس از قول رهبر معظم انقلاب فرمودند: به این قاری سلام من را برسانید و بگویید تلاوت را با همین کیفیت و اصالت ادامه دهد.

وی ضمن ابراز رضایت و خوشحالی از این واکنش رهبر معظم انقلاب گفت: خدا را شاکرم که این تلاوت مورد توجه آقا قرار گرفته و این اتفاق روحیه و انرژی فراوانی برای ادامه کار به من داده است.

توجه رهبر معظم انقلاب به قرآن بی‌نظیر است

این قاری قرآن کریم توجه رهبر معظم انقلاب به قرآن را بی‌نظیر دانست و گفت: جای بسی افتخار است که در کشوری زندگی می‌کنیم که رهبر آن تا این حد به قرآن کریم توجه دارند و همه کار‌ها، رفتار و تصمیماتشان بر اساس آموزه‌های قرآن کریم است.

مقدمی با بیان اینکه پیش از هم معظم‌له من را مورد لطف قرار داده بودند گفت: در محفل قاریان قرآن نزد رهبر معظم انقلاب که در طلیعه ماه مبارک رمضان برگزار شد، این توفیق را داشتم که در محضر ایشان تلاوت کنم و پس از تلاوت هنگامی که برای عرض ادب خدمت ایشان رفتم به من فرمودند: تلاوت شما خوب بود اما چرا کم خواندی؟ گفتم: زمانی که در اختیار من بود همین مقدار بود. رهبری ادامه دادند: وقتی مستمعین از تلاوت شما استقبال می‌کنند یعنی رضایت دارند و بهتر بود ادامه می‌دادید.

نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن کریم درخصوص تلاوتی که مورد تحسین رهبری واقع‌شده گفت: این تلاوت مربوط به دو سال قبل است که برای تلاوت افتخاری در مسابقات به تهران دعوت شده بودم. آن روز بچه‌های نفحات القرآن از من دعوت کردند تا در جلسه آنها شرکت کنم من هم پذیرفتم و فردای آن روز به این جلسه رفتم برای آنها آیاتی از سوره‌های مبارکه هود، طارق و قریش را تلاوت کردم. این تلاوت بعد‌ها در اختیار رادیو قرآن قرار گرفته و از آنجا پخش می‌شود.

قاریان خوشخوان زیادی در شهرستان‌ها داریم که کسی نوای زیبایشان را نمی‌شنود

وی با بیان اینکه قارین خوشخوان زیادی در شهرستان‌ها هستند که کسی تلاوت آنها را نمی‌شنود، گفت: متأسفانه قاریان شهرستانی زیادی هستند که با وجود مهارت در تلاوت اما هیچ کس تلاوت‌های آنها را منتشر نمی‌کند و آنها در گمنامی مانده‌اند. ای کاش رسانه‌ها خصوصاً رسانه ملی ترتیبی دهند تا تلاوت‌های قاریان مختلف خصوصاً شهرستانی‌ها هم برای عموم مردم منتشر شود.

گفتنی است، قاسم مقدمی متولد ۱۳۶۳ خوزستان است که سال ۱۳۹۱ با کسب عنوان نخست کشور به عنوان نماینده جمهوری اسلامی در مسابقات بین‌المللی انتخاب و در این رقابت‌ها به عنوان نفر برتر معرفی شد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1042389

وب گردی

وب گردی