برنامه صندوق رفاه وزارت بهداشت برای تکمیل ۴۸ پروژه خوابگاهی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت از استفاده از ظرفیت قانون بودجه برای به سرانجام رساندن ۴۸ پروژه خوابگاهی در دست احداث خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بهروز رحیمی درباره وضعیت خوابگاه های دانشجویی، طرح ها و برنامه های آینده صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت برای رسیدگی به وضعیت خوابگاه ها گفت: در جلسه ای که با دبیران انجمن های صنفی دانشجویان علوم پزشکی کشور داشتیم به این نتیجه رسیدیم که خوابگاه اساسی ترین مشکل دانشجویان است.

وی افزود: مشکل خوابگاه حتی در شهرهای بزرگ هم خودنمایی می کند و به نحوه توزیع دانشجویان در ظرفیت های خوابگاهی، کمبود خوابگاه، فرسودگی و استهلاک خوابگاه های موجود بازمی گردد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت یادآور شد: در صندوق برنامه ریزی کرده ایم تا با مذاکره با دانشگاه های علوم پزشکی، در خصوص اعلام درصد اشغال فضای خوابگاهی (تراکم دانشجویان اسکان یافته در امکانات خوابگاهی) و استفاده از ظرفیت تبصره ۹ قانون بودجه و با مشارکت و ترغیب دانشگاه ها، بتوانیم حداقل ۴۸ پروژه خوابگاهی در دست احداث را به سرانجام برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: این ۴۸ پروژه خوابگاهی می تواند حدود ۲۰ هزار دانشجو را اسکان دهد.

رحیمی یادآور شد: لازم به توضیح است که تبصره ۹ قانون بودجه این امکان را فراهم می کند که دانشگاه ها از بانک های عامل وام با تنفس و اقساط بلند مدت دریافت کنند که اصل وام توسط دانشگاه و سود و کارمزد آن توسط صندوق رفاه دانشجویان پرداخت خواهد شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت همچنین از ارائه پیشنهاد به سازمان برنامه و بودجه برای بودجه تعمیر و تجهیز خوابگاه ها خبر داد و گفت: پیشنهادی برای سازمان برنامه و بودجه تدوین کرده ایم که بر اساس آن صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت بتواند ردیف بودجه ای برای تعمیر و تجهیز مجدد خوابگاه ها در ردیف های بودجه ای خود داشته باشد.

وی با اشاره به ناکافی بودن افزایش سرانه وام ودیعه مسکن گفت: با وجود انکه سرانه وام ودیعه مسکنن افزایش خوبی داشته اما با توجه به تورم موجود در کشور و به خصوص در مورد رهن و اجاره این مبالغ پاسخگو نبوده و توسعه و ایجاد خوابگاه های جدید ضروری است.

رحیمی اظهار داشت: ضمن اینکه معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت طرح رتبه بندی خوابگاه ها را در برنامه های آینده خود در دست اجرا دارد که این امر به بهبود عدالت در زمینه پرداخت هزینه خوابگاه ها می انجامد. در همین زمینه صندوق در برنامه بازدید از دانشگاه ها به موضوع خوابگاه های دانشجویی به ویژه در مناطق کم برخوردار توجه می کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1042414

وب گردی

وب گردی