ربیعی: دولت تلاش می‌کند شرایط عادی به مناطق زلزله‌زده برگردد

سخنگوی دولت گفت: دولت تمامی اهتمام خود را به کار خواهدبست تا زندگی عادی به این منطقه برگردد وتن ⁧زلزله‌زدگان⁩ دیگر بالرزش سرمای زمستانی نلرزد.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز ، علی ربیعی دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهوری و سخنگوی دولت در خصوص وقوع زلزله در آذربایجان شرقی در صفحه شخصی خود نوشت: متاسفانه باز هم⁧ زلزله⁩ زندگی هموطنانمان را لرزاند. از ساعت وقوع، رئیس‌جمهور و معاون اول دستوراتی رابه دستگاههای مسئول برای رسیدگی به زلزله‌زدگان صادر کردند.

وی در ادامه مطلب خود آورده است: دولت تمامی اهتمام خود را به کار خواهدبست تا زندگی عادی به این منطقه برگردد وتن ⁧زلزله‌زدگان⁩ دیگر بالرزش سرمای زمستانی نلرزد.

به گزارش مهر، زمین لرزه شدیدی به قدرت ۵.۹ ریشتر در حوالی شهر ترک از توابع میانه، بامداد امروز استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان، زنجان، اذربایجان غربی و قزوین را لرزاند.

این زلزله به قدری شدید بود که بیشتر از ۱۰ ثانیه طول کشید و باعث ترس و وحشت مردم در استان‌های آذربایجان شرقی، گیلان و اردبیل شد. این زمین لرزه در استان‌های آذربایجان غربی و زنجان و قزوین هم احساس شد.

محل دقیق این زلزله ۱۹ کیلومتری شهر ترک، ۲۲ کیلومتری شهر سراب و ۲۹ کیلومتری ترکمنچای در آذربایان شرقی بوده است.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در پی وقوع زلزله در ساعات ابتدایی روز جمعه در آذربایجان شرقی طی تماسی تلفنی با استاندار این استان درجریان ابعاد حادثه، میزان خسارات وارده و وضعیت مصدومان قرار گرفت و دستورات لازم را صادر و بر آماده سازی همه امکانات از سوی دستگاه‌های مختلف در جهت تسریع در ارائه خدمات و امداد به حادثه دیدگان و مصدومان تاکید کرد.

کد خبر: 1042419

وب گردی

وب گردی