ایجاد اردوگاه اسکان اضطراری در «ورنکش»

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر آخرین وضعیت امدادرسانی به زلزله‌زدگان استان آذربایجان شرقی را تشریح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر، درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به زلزله‌زدگان استان آذربایجان شرقی گفت: تاکنون 348 نفر در این زلزله دچار مصدومیت شدند که 65 نفر از آنها در زیر آوار مصدوم شده و 290 نفر نیز بر اثر ترس از زلزله دچار مصدومیت شدند؛ ضمن اینکه 5 نفر نیز از اهالی روستای ورنکش شهر میانه در این زلزله جان باختند.

وی ادامه داد: تا ساعت 12 ظهر امروز 78 روستا توسط نیروهای ارزیاب، ارزیابی شدند که براساس آن 400 باب منزل مسکونی آسیب دیده اسن؛ ضمن اینکه 17 روستا در این زلزله دچار آسیب شده و 7 روستا نیاز به اسکان اضطراری داشتند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر اضافه کرد: روستاهای ورنکش ، بالسین، گاوبنه رود، شورابیل سراب، مینعلی، بر اثر زلزله آسیب دیدند؛ ضمن اینکه 1100 خانوار نیاز به اسکان اضطراری داشتند.

سلیمی با بیان اینکه تیم‌های عملیاتی ارزیاب به شهرهای آذربایجان شرقی اعزام شده است، گفت: تیم‌های ارزیابی نیز از استان‌های زنجان و آذربایجان غربی به مناطق مختلف استان آذربایجان شرقی اعزام شدند.

وی یادآور شد: 60 دستگاه اسکان اضطراری در مدرسه روستای ورنکش ایجاد شده است.

سلیمی با اشاره به اقلام توزیعی سازمان امداد و نجات بین زلزله‌زدگان در آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: 455 دستگاه چادر، 365 شعله چراغ والور، 2075 تخته پتو و 3700 کیلو نایلون پوششی بین زلزله‌زدگان این مناطق توزیع شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر افزود: علی‌اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال‌احمر در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات حضور داشته و ارتباط با استان‌ آذربایجان شرقی و استان‌های معین وجود دارد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1042444

وب گردی

وب گردی