ریزش کوه در ۳ مقطع/ تمام جاده های شهری و روستایی مناطق زلزله زده باز است

 رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: در پی زلزله اخیر ۳ مقطع با ریزش کوه همراه بود که بلافاصله با اعزام ۲ اکیپ راهداری محور پاکسازی شد و درحال حاضر تمام محور‌های استان آذربایجان شرقی باز است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، عبدالهاشم حسن نیا در خصوص آخرین وضعیت راه‌های مناطق زلزله زده گفت: در پی زلزله اخیر در استان آذربایجان شرقی در محور بستان آباد- میانه و محور سرچم در ۳ مقطع ریزش کوه رخ داد که دو اکیپ کامل راهداری بلافاصله به منطقه اعزام شدند و نسبت به پاکسازی سطح جاده اقدام کردند و درحال حاضر محور به طور کامل باز است.

وی افزود: یک اکیپ راهداری کامل شامل ۱۰ دستگاه کامیون، یک دستگاه لودر، یک دستگاه گریدر، یک دستگاه بیل مکانیکی به همراه ۱۰ نیروی انسانی برای کمک به مردم زلزله زده روستای ورنکش اعزام شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی در اماده باش کامل به سر می‌برند.


حسن نیا با بیان اینکه با استان‌های همجوار هماهنگی‌های لازم انجام شده گفت: چنانچه نیاز به اعزام دستگاهی باشد این آمادگی وجود دارد که استان‌های همجوار برای اعزام ماشین آلات و تجهیزات اقدام کنند.

وی با اشاره به بازبودن تمام محور‌های استان برای تردد مردم و امداد رسانی گفت: ۳ اکیپ ارزیابی برای بازدید از پل‌ها و راه‌های ارتباط به مناطق زلزله زده اعزام شده که خوشبختانه هیچ گونه گزارشی مبنی بر خسارت زیرساختی گزارش داده نشده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در خصوص آخرین وضعیت جاده‌های روستایی افزود: در جاده‌های روستایی تا به الان هیچ مشکلی از انسداد یا تخریب گزارش نشده است و تمام محور‌ها باز است.

گفتنی است زلزله ۵.۹ ریشتری ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه بامداد جمعه در استان آذربایجان شرقی در عمق 8 کیلومتری رخ داد که خسارات جانی و مالی در این استان به همراه داشت و در استان‌های آذربایجان غربی و زنجان و قزوین هم احساس شد.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1042453

وب گردی

وب گردی