ادامه کمبود عرضه بنزین سوپر در برخی جایگاه‌ها

با وجود اظهارات برخی از مسئولان نسبت به تامین بنزین سوپر، برخی جایگاه داران از کمبود عرضه سخن به میان می آوردند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، کمبود بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت، با وجود تکذیب مسئولان همچنان ادامه دارد و برخی از جایگاه داران از کاهش عرضه بنزین سوپر سخن به میان می‌آوردند.

وزیر نفت دلیل کاهش عرضه بنزین سوپر را مربوط به تعمیرات و بازسازی پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) شازند دانست و عنوان کرد: مقداری کمبود عرضه داشتیم که تاکید کردم حتما تامین شود؛ به من گفته‌اند مشکل عمده این موضوع حل شده است.
چندی پیش شرکت پالایش و پخش ضمن تکذیب خبر کمبود بنزین سوپر در جایگاه‌ها اعلام کرد: بنزین سوپر در پالایشگاه‌های اراک و اصفهان تولید و در کشور توزیع می‌شود.

در حال حاضر بنزین سوپر از پالایشگاه ری تامین می‌شود و در صورت ورود پالایشگاه اراک طی روز‌های آینده مشکلی در خصوص تامین بنزین سوپر نخواهیم داشت


طبق قانون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مکلف به تولید و توزیع بنزین معمولی و بنزین با استاندارد یورو ۴ است که هم‌اکنون بیش‌تر از میزان تعهد خود بنزین با کیفیت یورو ۴ تولید و در کشور توزیع می‌کند.


این درحالی که برخی از فعالان این حوزه کمبود عرضه بنزین سوپر را ناشی از افزایش صادرات به کشور‌های همسایه می‌دانند.


طی روز‌های آینده پخش بنزین سوپر در همه جایگاه‌ها کامل می‌شود


ناصر رئیسی فرد با اشاره به توزیع بنزین سوپر اظهار کرد: از دو روز گذشته میزان توزیع بنزین سوپر در جایگا‌های سوخت رسانی افزایش داشته است و به تدریج طی روز‌های آینده پخش بنزین سوپر در همه جایگاه‌ها کامل می‌شود.


عضو اتحادیه جایگاه‌داران سوخت گفت: پالایشگاه‌های اراک و اصفهان به عنوان دو منبع اصلی تامین کننده بنزین سوپر در کشور برای افزایش بازدهی هر چند وقت یکبار نیاز به تعمیر سالانه دارند که این موضوع می‌تواند در پخش بنزین سوپر تاثیر گذار باشد.


وی افزود: در حال حاضر بنزین سوپر از پالایشگاه ری تامین می‌شود و در صورت ورود پالایشگاه اراک طی روز‌های آینده مشکلی در خصوص تامین بنزین سوپر نخواهیم داشت.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1042457

وب گردی

وب گردی