12 مجله علمی در واحد کرج منتشر می‌‌‌شود/ تولید کپسول‌‌‌های گیاهی برای درمان افسردگی و اضطراب در مرکز رشد دانشگاه

معاون علمی (آموزشی-پژوهشی) واحد کرج گفت: 12 مجله علمی در واحد کرج داریم که 3 مجله به زبان انگلیسی، یک مجله به زبان عربی و بقیه مجلات هم به زبان فارسی منتشر می‌‌‌شوند.

حامد ثابت معاون علمی (آموزشی-پژوهشی) واحد کرج در گفت‌‌‌و‌‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مجلات علمی این واحد دانشگاهی گفت: در حال حاضر، 12 مجله علمی در واحد کرج داریم، یکی از این مجلات با موضوع علوم ریاضی به صورت ISI بوده که در قالب فصلنامه و توسط انتشارات اشپیرینگل منتشر می‌‌شود. 4 مجله واحد کرج که مجوز وزارتین دارد شامل موضوعاتی چون شیمی مواد و نانو، کشاورزی، ادبیات فارسی و ادبیات عرب می‌‌‌شود و بقیه مجلات دارای مجوز سازمان مرکزی هستند. تعدای از این مجلات در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نمایه شدند. کلیه مجلات هم به صورت فصلنامه منتشر می‌‌‌‌شوند.

وی تشریح کرد: از مجلاتی که در واحد کرج منتشر می‌‌‌شود، 3 مجله به زبان انگلیسی، یک مجله به زبان عربی و بقیه مجلات هم به زبان فارسی منتشر می‌‌‌شوند. کلیه مجلات به صورت الکترونیک منتشر شده و تعداد محدودی هم در نسخ کاغذی ارائه می‌‌شود که به ارگان‌‌ها و سازمان‌‌های مربوط ارسال می‌‌شود.

معاون علمی (آموزشی-پژوهشی) واحد کرج درباره دستاوردهای این واحد دانشگاهی در تولید محصولات خاص برای اولین‌‌‌بار خاطرنشان کرد: واحد کرج دارای یک مرکز رشد تخصصی در سه حوزه فناوری اطلاعات، الکترونیک و مهندسی مواد بوده و بیشتر مجموعه‌‌های فناور در مرکز رشد ما در این سه حوزه فعالیت می‌‌‌‌‌کنند. 4 شرکت دانش‌‌بنیان مستقر در مرکز رشد واحد کرج هم در این حوزه‌‌ها فعالیت دارند.

ثابت اظهار کرد: طراحی و تولید نانو بتن سبز، طراحی پلایمر، طراحی و پیاده‌‌سازی درگاه‌‌‌های آنلاین بر مبنای کارت‌‌‌‌های اعتباری سازمانی، نرم‌‌افزار جامع برنامه‌‌‌‌ریزی و تولید، شبیه‌‌‌سازی سه بعدی مجازی و استخراج دانش از داده‌‌‌‌‌های خام یا هوش مصنوعی، طراحی و پردازش و سیستم‌‌‌‌‌های تصویر یا ویدئو که در کاربردهای پزشکی و صنعتی فعالیت می‌‌‌کند از جمله محصولات ما در مرکز رشد واحد کرج است.

وی یادآور شد: از جمله دیگر محصولات دانش‌‌‌‌‌بنیان مراکز رشد واحد کرج می‌‌‌توان به طراحی و تولید مدارهای الکترونیک و ماشین‌‌آلات صنعت و کشاورزی، ساخت ژنراتور تک قطبی ولتاژ بالا، ساخت و توسعه کامپوزیت‌‌‌‌های مهندسی سیمانی، تولید انواع رنگ دانه‌‌های طبیعی و اسانس، کپسول‌‌‌های گیاهی برای درمان افسردگی و اضطراب، ساخت کیت‌‌‌های دی ان ای، ساخت جی پی اس هوشمند مکان‌‌‌یاب خودرو و استحصال فلزات گرانبها از ضایعات موجود اشاره کرد و کلیه محصولات مراکز رشد ما در مرحله تجاری‌‌‌‌سازی قرار دارد یا وارد بازار شده است.

معاون علمی (آموزشی-پژوهشی) واحد کرج درباره طرح پایش و ماموریت این واحد دانشگاهی در این طرح تصریح کرد: طرح پایش در دانشگاه آزاد و کاربردی کردن پایان‌‌نامه‌‌‌های دانشجویی در مسیر حل مشکلات و چالش‌‌های کشور، رویدادی بزرگ در آموزش عالی کشور محسوب می‌‌‌شود که نقشی اثرگذار در حل مسائل موجود دارد. بر همین مبنا با توجه به قابلیتی که در سطح استان وجود دارد و تعداد زیادی از مراکز صنعتی استان البرز که در این حوزه فعالیت دارند، ماموریت واحد دانشگاهی ما در حوزه فلزات کمیاب و گرانبها قرار گرفت که تنها شامل استحصال فلزات گرانبها نشده و در حوزه تولید دارو، مواد آرایشی و بهداشتی و صنایع نظامی هم کاربرد دارد.

ثابت درباره طرح پویش و ایجاد سرای نوآوری خاطرنشان کرد: براساس این طرح، بخش‌های صنعتی دانشجویان را از ابتدای تحصیل بورسیه می‌کنند. بر همین مبنا دانشجو از روز نخست به طور هم‌‌‌‌‌‌‌‌‌زمان، تحصیل در دانشگاه و کارخانه را آغاز کرده و به این ترتیب فارغ‌‌‌‌‌‌التحصیلانی پرورش می‌‌‌یابند که همراه با تحصیل، مهارت‌‌‌های لازم را آموزش دیده و بعد از فارغ‌‌‌التحصیلی توانایی لازم برای ورود به بازار کار را خواهند داشت. با توجه به ظرفیتی که در واحد کرج وجود دارد، امکان ایجاد سرای نوآوری در حوزه مواد و فناوری را داریم که بعد از بررسی‌‌های لازم و تایید سازمان مرکزی تاسیس خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042464

وب گردی

وب گردی