کشف نحوه تغذیه میکروب های تشنه الکتریسیته

تحقیقات جدید نشان می دهد که چگونه برخی باکتری ها انرژی خود را از بار الکتریکی دریافت می کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، باکتری ها دارای دهان نیستند بنابراین به روشی دیگر برای رساندن سوخت به بدن خود نیاز دارند. تحقیقات جدید نشان می دهد که چگونه چنین باکتری هایی الکترون ها را مستقیما از منبع الکترود خارج می کنند.

«Arpita Bose» استادیار زیست شناسی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس اعلام کرد که پایه و اساس مولکولی این فرآیند تا زمانی که این تحقیق انجام نشد، قابل کشف نبوده است.

Bose در ادامه اظهار کرد که این امر بیشتر به دلیل ماهیت پیچیده پروتئین های موجود در این فرآیند است. اما اکنون برای اولین بار می دانیم که چگونه میکروب های فتوترافیک می توانند الکترون های مواد جامد و محلول را بپذیرند.

«دینس گوپتا» یکی از همکاران Bose گفت:«ما متوجه شدیم که این باکتری های فتوترافیک از یک مرحله پردازش جدید برای تنظیم تولید پروتئین کلیدی انتقال الکترونی درگیر در این فرآیند استفاده می کنند.»

این مطالعه به طراحی یک سکوی باکتریایی کمک می کند تا باکتری ها بتوانند از برق و دی اکسید کربن برای تولید ترکیبات با ارزش افزوده مانند سوخت های زیستی استفاده کنند.

دریافت برق در لایه بیرونی باکتری ها یک مشکل اساسی است. این سد برای کانی های غیر محلول آهن و یا الکترود، غیر قابل انتقال و غیر قابل نفوذ است.

Bose و همکارانش نشان دادند که جذب الکترون خارج سلول یا EEU می تواند در شرایط کمبود مواد مغذی به زنده ماندن میکروب ها کمک کند.

اکنون که Bose سازوکار موجود در پشت EEU را ثبت کرده امیدوار است که از آن به عنوان یک نشانگر بیولوژیکی برای شناسایی سایر باکتری های مصرف کننده برق در طبیعت استفاده کند. این یافته ها به محققان کمک می کند تا اهمیت این عملکرد را در تکامل متابولیک و محیط زیست میکروبی درک کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042484

وب گردی

وب گردی