مصدومیت 60 درصدی بانوان در زمین‌ لرزه آذربایجان شرقی

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: 60 درصد از کل مصدومین زمین لرزه آذربایجان شرقی خانم هستند و 27 درصد از مصدومان در رده سنی 21 تا 30 سال قرار دارند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور در باره آخرین وضعیت ارائه خدمات به مصدومان زمین لرزه آذربایجان شرقی گفت: به طور کلی در این حادثه 584 نفر مصدوم شده‌اند و 550 نفر با طی کردن مراحل درمان از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

وی گفت: در حال حاضر 34 نفر در مراکز درمانی برای دریافت خدمات بستری هستند.

کولیوند گفت: 60 درصد از کل مصدومان زمین لرزه خانم هستند و 27 درصد از مصدومان در رنج سنی 21 تا 30 سال قرار دارند.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: پس از اعلام این حادثه، تیم‌های ارزیاب به مناطق متأثر اعزام شدند و همچنین به تمام مراکز درمانی و بهداشتی جهت پذیرش مصدومین آماده‌باش صد درصدی اعلام شد.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آماده‌باش جهت اعزام تجهیزات و تیم‌های واکنش سریع حوزه سلامت به دانشگاه‌های زنجان، قزوین، گیلان، کردستان، ارومیه و اردبیل اعلام شد.

کولیوند تصریح کرد: با توجه به کوهستانی بودن مناطق و انسداد مسیرهای زلزله‌زده به پایگاه‌های اورژانس هوایی تبریز، کرج، تهران و ارومیه جهت اعزام به منطقه در شرایط اضطراری آماده‌باش اعلام شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور در پایان افزود: در حال حاضر روند خدمت‌رسانی به بیماران به طور مطلوب است و شرایط حوزه بهداشت و درمان مناسب گزارش شده است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1042489

وب گردی

وب گردی