دانشگاه‌ها درآمدهای خود را از طریق شرکت‌های دانش بنیان تامین کنند /  نقش دانشگاه در تولید ثروت  قابل توجه است

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: دانشگاه‌ها باید بیشتر درآمدهای خود را از طریق شرکت های دانش بنیان و انعقاد قرارداد با بخش های صنعتی و ارتباط با صنعت تامین کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری عصر امروز در مراسم افتتاح مرکز رشد و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات که در سالن همایش های دکتر حبیبی برگزار شد، گفت: اگر می خواهیم دانشگاه های کشور به سمت خدمت رسانی به جامعه پیش بروند و نقش اصلی خود را پیدا کنند، باید تمامی مسئولان در یک جبهه به صورت مستمر بجنگند.

وی با اشاره به لزوم عدم اتکا به درآمدهای نفتی برای پیشرفت کشور افزود: فرهنگ اتکا به درآمدهای نفتی در کل کشور گسترده شده و باید با آن مبارزه شود؛ این فرهنگ غلط باعث شده که مردم جامعه به سمت اجناس خارجی سوق پیدا کنند درحالی که ایران در حوزه های مختلف مانند بیوتکنولوژی مقام اول را در منطقه دارد.

ستاری ادامه داد: برای این به اقتصاد دانش بنیان برسیم، باید با ساختارهای دست و پاگیر ناشی از فرهنگ فروش نفت مبارزه کنیم؛ دانشگاه آزاد یکی از محورهای مهم این مبارزه محسوب می شود و باید به این نتیجه برسد که به جای سرمایه گذاری در بانک، بر جوانان سرمایه گذاری کند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: دانشگاه باید به این نتیجه برسد که بیشتر درآمدهای خود را از طریق شرکت های دانش بنیان و انعقاد قرارداد با بخش های صنعتی و ارتباط با صنعت تامین کند؛ این حرکت دانشگاه آزاد اسلامی در دوره مدیریت جدید، بسیار مثبت و قابل تقدیر است.

وی اضافه کرد: دانش می تواند ثروت تولید کند و لذا نقش دانشگاه در این راستا، بسیار مهم و قابل توجه است؛ دانشگاه باید درآمدهای خود را از داخل دانشگاه تامین کند و به خود اتکا داشته باشد. هیچ سرمایه ای بشری بالاتر از نوآوری نیست چرا که انتها ندارد و نمی توان بر روی آن قیمت گذاری کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042528

وب گردی

وب گردی