ایران همواره مدافع صلح بوده است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: آمریکایی که از برجام خارج شده و بدعهدی کرده است را حامی صلح دانسته و ما را ناقض صلح می‌دانند، در حالی که ایران همواره مدافع صلح بوده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، زهرا نژادبهرام عضو شورای اسلامی شهر تهران در همایش صلح و مدیریت شهری که امروز برگزار شد، گفت: امروز در مرکز تهران هستیم همان جایی که حصار ناصری قرار داشته و همه این عوامل می‌تواند برای شروع صلح و مدیریت شهری موثر باشد.

نژاد بهرام گفت: آنچه برای مجموعه حاکمیتی و سیاسی، قدرت را تعریف می‌کند دانش است و معادله قدرت و دانش یک رابطه دو طرفه است. امروز دانش تبدیل به ابزاری برای اعمال قدرت شده و ناصلح را در جامعه افزایش می دهد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: رابطه تعاملی بین قدرت و دانش وجود دارد پس باید حواسمان باشد که هر جا از صلح خبری نیست یعنی قدرتی در حال اعمال فشار است.

وی گفت: نمونه‌هایی نظیر بمباران هسته‌ای و هشت سال جنگ تحمیلی همه نشان دهنده انواع ناصلحی بوده و جالب است در همه اینها دانش به کمک قدرت‌ها آمده و باعث اعمال خشونت بیشتر شده است.

نژاد بهرام گفت: آنگونه که ایده‌ پردازان می‌گویند کیفیت از شهرها دور شده است اما فضاهای عمومی شهرها در حال توسعه است. وقتی ما در مقابله با اقدام ضد صلح آمریکا در خروج از برجام اقداماتی را نظیر کاهش سطح تعهداتمان انجام می‌دهیم ما می‌شویم ضد صلح اما آمریکا خودش می‌شود حامی صلح.

وی تصریح کرد: ما کشورمان همواره مدافع صلح بوده است و حتی برای ساخت سلاح هسته‌ای فتوای شرعی داریم در حالی که ما را محکوم به ضد صلح بودن می‌کنند.

در ادامه این همایش ایزدی یکی از معماران، گفت: در بسیاری از برنامه‌هایی که در حوزه شهری شاهد اجرای آن بودیم رگه‌هایی از ناصلحی در آن دیده می شد و می‌دیدیم که اگر آن برنامه اجرا شود باعث برهم خوردن صلح شهری می شود.

وی ادامه داد: تسلط کمیت بر کیفیت در شهرهای ما باعث شده تا آدم‌های شهرنشین با چالش‌های بسیاری روبرو شوند.

این معمار و کارشناس حوزه شهرسازی، افزود: هنوز بسیاری از دانشجویان ما با نظریات مهم در حوزه معماری و شهرسازی درخصوص ایجاد صلح بیگانه‌اند.

ایزدی گفت: شهر یک سازمان اجتماعی است و با این تعریف باید به سراغ افزایش این سازمان اجتماعی رفت زیرا در این تعریف چوب و سنگ و آهن به درد ما نمی‌خورد.

این معمار افزود: در ۲۵۰۰ محله شهر ایران با جمعیتی حدود ۲۰ میلیون نفر، از بسیاری از سرانه‌های شهری برخوردار نیستند و این در حالی است که اینها ۳۰ درصد جمعیت شهرنشین را تشکیل می‌دهند.

وی گفت: همین امر باعث شد تا سیاست بازآفرینی شهری تعریف و قرار شد اجرایی شود که در این سیاست مقرر شد تا قلمروهای عمومی پررنگ‌تر شده و این فضاهای عمومی ارتقا پیدا کنند.

ایزدی ادامه داد: باید یادمان باشد که قلمروهایی عمومی است که باعث ایجاد صلح می‌شود و حتی باعث شکوفایی شهر در حوزه اقتصادی می شود و این شکوفایی باعث رشد صلح در شهر می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042535

وب گردی

وب گردی