جزئیات فعالیت مرکز رشد و نوآوری واحد علوم و تحقیقات تشریح شد/ ایجاد فضای کار اشتراکی با حضور دانشجویان و صاحبان ایده

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، جزئیات فعالیت مرکز رشد و نوآوری این واحد را تشریح کرد.

رضا‌مسعودی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره جزئیات فعالیت‌های مرکز رشد و نوآوری این واحد دانشگاهی اظهار کرد: در مرکز رشد و نوآوری واحد علوم و تحقیقات، فضای کار به صورت اشتراکی است، به طوری که علاوه بر صندلی‌های تکی، دارای آفیس نیز هست؛ صندلی‌های تکی و فضای آفیس به صورت ماهانه به دانشجویان، فناوران و صاحبان ایده اجاره داده می‌شود.

وی افزود: البته برای دانشجویان، استادان و اعضای هیئت علمی واحد علوم‌و‌تحقیقات، تخفیف‌های خوبی برای حضور در مرکز رشد در نظرگرفته شده است؛ همچنین شرکت‌ها و بخش‌های دانش‌بنیان نیز می‌توانند به صورت ماهانه بخش‌های آفیس را اجاره کنند.

مسعودی ادامه داد: به شرکت‌های فعال در این مرکز، خدمات زیرساختی، سخت افزاری و نرم افزاری ارائه خواهد شد؛ مدیریت فضای کار اشتراکی مرکز رشد، بر عهده شرکت «پارادایس هاب» قرار دارد که علاوه بر مدیریت فضای کاراشتراکی، رویدادهای استارتاپی را در دانشکده‌های واحد برگزار خواهد کرد.

سرپرست واحد علوم و تحقیقات تصریح کرد: پاردایس هاب، چالش‌های موجود در کشور را جمع‌آوری و به دانشکده‌ها ارائه می‌دهد؛ سپس با شناسایی ایده‌های برتر برای حل این مشکلات، آن‌ها را به مرکز رشد منتقل می‌کند و پس از انجام شدن مراحل منتور شیپ، برای سرمایه گذاری و تبدیل شدن به شرکت دانش‌بنیان آماده می‌شوند.

وی اضافه کرد: اگر دانشجویی ایده خاصی داشته باشد، می تواند به صورت مستقل وارد مرکز رشد شود و برای خود یک صندلی یا آفیس اجاره کند؛ اگر ایده او به مرحله ثبت شرکت رسیده باشد، براساس شرایط مرکز رشد می‌تواند در آن جا مستقر شود. همچنین دانشجویان می‌توانند دوره‌های کارآموزی خود را با شرکت‌های مستقر در این مرکز رشد بگذرانند.

گفتنی است، روز گذشته (18مهرماه) مرکز رشد و نوآوری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042574

وب گردی

وب گردی