انجمن های علمی ظرفیت های بی نظیری برای مبارزه با فساد دارند

دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی ایران گفت: خانواده ۲۷۰ نفری انجمن‌های علمی، ظرفیت‌های بی‌نظیری در حل مشکلات از مقابله با فساد تا حفاظت از محیط زیست دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد جلالی در آیین بزرگداشت روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه با محوریت علم باز؛ علمی برای همه که صبح امروز در وزارت علوم برگزار شد، اظهار کرد: از انجمن ترویج علم برای برگزاری هرساله این رویداد و همچنین مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور تشکر می‌کنم. علم‌آموزی تقاضای جمعی بشر از ابتدا بوده است. البته علم در برهه‌هایی از تاریخ دستاویز عده‌ای برای جنگ و تخریب طبیعت شده؛ اما خوشبختانه علم در پاسخ به سوالات بزرگ بشری، انسان را به سمت توسعه پایدار و کمال مطلوب هدایت کرده است.

وی ادامه داد: علم، تیغ دولبه‌ای است. افزایش آگاهی، انسان را به سمت خاستگاه حقیقی یعنی صلح و توسعه راهنمایی می‌کند. ایران درگیر مشکلات متعددی است که تنها با راهکارهای مبتنی بر علم می‌توان از چالش‌ها بیرون رفت.

دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی ایران با اشاره به اینکه چه میزان از تولیدات علمی، هدفمند است خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته، گامی در جهت چرخه حیاتی علم برای استفاده از ظرفیت‌های علمی برداشته‌ایم.

جلالی بیان کرد: به این باور رسیده‌ایم که خانواده ۲۷۰ نفری انجمن‌های علمی، ظرفیت‌های بی‌نظیری در حل مشکلات از مقابله با فساد تا حفاظت از محیط زیست دارد. معاون اول رئیس جمهور در جلسه با انجمن‌های علمی اعلام کرد دولت نیازمند ترمیم سرمایه‌های اجتماعی است و انجمن‌های علمی می‌توانند در این زمینه کمک کنند.

وی افزود: از تمام نهادها دعوت می‌کنم از ظرفیت انجمن‌های علمی در توسعه و ترویج علم در باور مردم غافل نشوند. با وجود مشکلات مالی، تشکیلاتی و گاهی مقرراتی سعی کرده‌ایم حمایت‌های لازم را از انجمن‌های علمی خواهان فعالیت انجام دهیم.

انتهای پیام/ر

کد خبر: 1042586

وب گردی

وب گردی