آیین تکریم و معارفه سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد محلات برگزار شد

آیین تکریم و معارفه سرپرست جدید دانشگاه آزاداسلامی واحد محلات با سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی برگزار و حسین خسروی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین به عنوان سرپرست موقت واحد محلات معرفی شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد محلات، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات عابدی افزود: موفقیت در هر نهاد و ارگانی نیاز به همدلی، همکاری و هم افزایی دارد چرا که یک نفر به تنهایی نمی‌تواند در پیشبرد اهداف مجموعه موثر باشد و همه امور را هدایت و مدیریت کند این در حالیست که استفاده و بهره گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی، سازمان ها و دستگاه های دیگر می‌تواند مهم باشد.

او ادامه داد: از سرپرست موقت واحد محلات انتظار داریم با هر یک از گروه‌های آموزشی جلساتی جداگانه داشته باشند و تا جایی که نیاز است مسائل و مشکلات را بررسی کنند، نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را مرتفع کرده و در جهت رفع آنها با همکاری مسئولان واحد محلات تلاش کنند.

کلانتری با بیان اینکه باید دانشگاه را از نسل دوم به نسل سوم و چهارم سوق دهیم تاکید کرد: دانشگاه‌های ما باید از یک محیط آموزشی خارج و به سمت پژوهش، نوآوری و سیستم‌های جدید هدایت شوند.

در ادامه این مراسم بهرام عابدی، رئیس سابق دانشگاه آزاد واحد محلات نیز ضمن خیر مقدم به مدعوین و میهمانان در این مراسم گفت: رمز موفقیت در هر سازمانی همدلی و وحدت بین کارکنان و مسئولان آن سازمان است.

وی با بیان اینکه باید دانشگاه های ما به سمت پژوهش، مهارت افزایی و فناوری هدایت شوند تصریح کرد: دانشگاه آزاد واحد محلات متشکل از 34 کارمند و 22 نفر اعضای هیات علمی و از 750 نفر دانشجو است. این در حالیست که طی سال‌های اخیر موفق شدیم 5 رشته دکتری از جمله تربیت بدنی، الهیات، تاریخ، زمین شناسی را برای اولین بار در این واحد راه اندازی کنیم.

عابدی با اشاره به اینکه با همکاری و تلاش همکاران در واحد محلات موفق شدیم در رشته های ارشد 19 رشته جدید را نیز اخذ کنیم اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به نسبت اعضای هیات علمی به دانشجویان واحد محلات می‌توان گفت این واحد در استان از جایگاه خوبی برخوردار است.

وی تاکید کرد: ایجاد رشته‌های جدید و جذب دانشجو از موارد بسیار مهمی است که در دانشگاه‌های کشور مورد تاکید قرار گرفته و امیدواریم طی سال‌های بعد شاهد حضور و جذب دانشجویان بیشتری در دانشگاه آزاد اسلامی در استان و کشور باشیم.

رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد محلات، ایجاد و راه اندازی مدرسه عالی مهارت را یکی از اهداف این واحد دانشگاهی برشمرد و افزود: تا به امروز قریب به 9000 فارغ التحصیل از دانشگاه آزاد اسلامی واحد محلات داشته ایم.

وی یادآور شد: وجود خوابگاه 4 طبقه با ظرفیت 250 نفر در واحد محلات یکی از ظرفیت‌های این واحد دانشگاهی است و با توجه به اینکه محلات شهری توریستی محسوب می‌شود، با تغییر کاربری و تبدیل به مهمانسرا می‌تواند ضمن تعامل با دانشگاههای دولتی در جهت درآمدزایی برای دانشگاه موثر و به نحو احسن از این ظرفیت موجود استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد واحد محلات دارای 23 هکتار زمین است ادامه داد: از این میزان زمین 12 و نیم هکتار زمینی است که در قسمت پایین دانشگاه ی باشد و طی سالهای اخیر با تلاش همکاران موفق شدیم برای 5 هکتار آن سند مالکیت دریافت کنیم که امیدوارم با این روند پیگیری و با هدایت و مدیریت دکتر خسروی برای 7 هکتار مابقی نیز سند مالکیت اخذ شود.

عابدی تصریح کرد: در خصوص دانشگاه سما نیز پیشرفت‌های خوبی را داشته ایم به طوری که از سال 93 مجوز مقطع ابتدایی، متوسطه اول و آموزشگاه زبان را در شرایط خاصی دریافت کنیم. این در حالیست که با پیگیری های انجام شده و تلاش همکاران موفق شدیم مجوز هنرستان تربیت بدنی را نیز اخذ و اولین واحد دانشگاهی باشیم که توانسته ایم هنرستان تربیت بدنی را در واحد سما راه اندازی کنیم تا دانشجویان از متوسطه تا مقطع دکتری بتوانند در شهر محلات تحصیل کنند.

وی مأموریت گرا کردن واحدها و اساتید را یکی از راه‌های ارزیابی و قدم گذاشتن در مسیر اهداف و سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و گفت: دریافت مجوز آموزشکاه زبان در دانشگاه آزاد واحد سما یکی دیگر از پتانسیل‌های این مرکز در راستای سیاست‌های کلی دانشگاه آزاد است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042605

وب گردی

وب گردی