بازار مسقف تبریز با همکاری دانشگاه آزاد و اداره کل میراث فرهنگی شهرستان بازسازی می‌شود

رئیس اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تبریز از امضای تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی خبر داد.

رامین اسبقی رئیس اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تبریز در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: یکی از برنامه‌های اداره میراث فرهنگی شهرستان تبریز، توسعه پژوهش و فناوری است؛ در همین راستا در دوره مدیریت جدید با تعدادی از دانشگاه‌های مطرح استان آذربایجان شرقی وارد مذاکره شدیم و تفاهم‌نامه‌هایی برای استفاده از توانمندی‌های این دانشگاه‌ها و ظرفیت‌های دانشجویی امضا کردیم.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز به عنوان یکی از دانشگاه‌های مطرح استان، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است؛ به همین دلیل، اداره کل میراث فرهنگی با این دانشگاه وارد مذاکره شد و تفاهم‌نامه‌ای با آن امضا کرد تا از توان و ظرفیت‌های عظیم واحد تبریز در امر بهره‌برداری و مرمت بازار مسقف تبریز استفاده شود.

اسبقی ادامه داد: پس از آتش سوزی اردیبهشت ماه سال جاری در بازار مسقف تبریز که خسارات زیادی به بازاریان وارد کرد، در سریع ترین زمان با همکاری گروه‌های معماری دانشگاه آزاد اسلامی، بازسازی و مرمت بازار را شروع کردیم و با همت و تلاش بازاریان پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در این راستا داشتیم.

رئیس اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تبریز گفت: امروز یکی از حلقه‌های مفقوده دانشگاه‌ها، عدم آشنایی دانشجویان با دوره‌های کسب‌و‌کار است؛ تفاهم‌نامه‌ای که با دانشگاه آزاد امضا کرده‌ایم، با توجه به این که یکی از سیاست‌های دولت رونق تولید است، می‌تواند گام خوبی در راستای توسعه کسب و کار میان دانشجویان و صنعت باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تبریز با دانشگاه آزاد این شهر، می تواند در حوزه تدوین پایان‌نامه‌های دانشجویی و فعالیت تحقیقاتی کاربردهای فراوانی داشته باشد و در رونق تولید و کسب و کارهای بومی، اثر قابل توجهی خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042610

وب گردی

وب گردی