تئاتر بعد از انقلاب اسلامی در ایران تغییرات مثبتی داشته است

رئیس یونیمای ایران در نشست خبری چهاردمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی دانشجویان گفت: تئاتر در ایران بعد از انقلاب اسلامی تعییرات مثبت بسباری کرده که بخش عمده این روند رو به گسترش ان مدیون تئاتر دانشجویی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اردشیر صالح‌پور در نشست خبری چهاردمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی دانشجویان که پیش از ظهر امروز در پردیس باغ ملی دانشگاه هنر برگزار شد، گفت: تئاتر دانشجویان خاستگاه دانشگاهی دارد و دانشگاه هنر اولین مرکز آکادمیک تئاتر ایران است.
وی اضافه کرد: دانشگاه در ایران و جهان بر سه اصل آموزش، پژوهش و آفرینش استوار است. آموزش و پژوهش اگر با یکدیگر توامان باشند آفرینش رخ می‌دهد که تئاتر دانشجویی حاصل همگرایی این سه اصل است.
رئیس یونیمای ایران بیان کرد: تئاتر در ایران بعد از انقلاب اسلامی تعییرات مثبت بسیاری کرده که بخش عمده این روند رو به گسترش مدیون تئاتر دانشجویی است.
وی افزود: دانشگاه‌های هنر و تهران و سوره سه قطب کشور هستند که تئاتر عروسکی دانشجویان را به صورت حرفه‌ای وارد عرصه صحنه تئاتر کشور کردند.

صالح‌پور بیان کرد: دانشگاه‌ها و دانشجویان در بستر جشنواره‌های دانشجویی مثل تئاتر عروسکی توانایی رشد و تحول در تئاتر کشور را دارند، زیرا حوزه تئاتر، نیاز به حمایت و ورود جوانان خوش فکر و آشنا به علم جهان دارد.
رئیس یونیمای ایران بیان کرد: دستاورد تئاتر عروسکی دانشجویان را می توان در سایر جشنواره‌های هنری دید زیرا بسیار غنی‌تر برگزار می‌شوند.
وی ادامه داد: نظام دانشگاهی باید با جامعه پیوند داشته باشد، فعالیت در دانشگاه نباید تنها معطوف به آموزش و پژوهش باشد بلکه باید با به راه انداختن جریان‌هایی در جامعه همگام با مردم فعالیت کند و پیش رود.
صالح‌پور در پایان خاطرنشان کرد: نظام دانشگاهی با نظام کلاسیک تفاوت دارد و دانشجویان با تمرین در جشنواره‌های دانشجویی مانند تئاتر عروسکی آزمون و خطا را تجربه می کنند و آماده ورود به عرصه کشوری و بین‌المللی می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042615

وب گردی

وب گردی