بالا گرفتن درگیری درشورای شهر/موضوع؛ بودجه 99 شهرداری تهران

طرح یک فوریتی بودجه 99 شهرداری به دلیل اختلاف و درگیری رئیس شورای شهر با برخی از اعضا از دستور رسیدگی خارج و به زمان دیگری موکول شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه شورای شهر امروز موضوعاتی مختلفی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت که نامگذاری معابر و خیابان‌های جدید و باغ یا غیر باغ بودن برخی پلاک‌های ثبتی از جمله این موضوعات بود.

در میان بررسی لوایح در صحن علنی امروز شورای شهر محسن هاشمی اعلام کرد که طرحی از جانب شهرداری در مورد بودجه 99 با ذیل یک فوریت تقدیم شورا شده و با توجه به اهمیت موضوع درخواست دارم مسئله بررسی شود.

این موضوع بلافاصله با واکنش محمد سالاری عضو شورای شهر همراه شد . وی گفت: بر اساس آئین‌نامه داخل شورای شهر، وسط دستور جلسات نمی‌توانیم طرح یک فوریتی ارائه دهیم.

هاشمی در پاسخ گفت: اگر در جلسه هم اندیشی بودید متوجه می‌شدید که بودجه 99 شهرداری منتظر همین الزامات است.شهرداری، ایراد گرفته و این چه بحثی است که شما جلوی خبرنگاران مطرح می‌کنید؟

حجت نظری نیز درباره بررسی یک فوریتی بودجه 99 مخالفت کرد که هاشمی در پاسخ به آن گفت مته به خشخاش نزنید. رجلسه هم اندیشی نیامده‌ای اگر شرکت می‌کردی مخالفت نداشتی.

نظری پاسخ داد:‌من مکلف نیستم در جلسات هم اندیشی باشم. به نظرم هر جا قانون رعایت نشود نباید حضور یافت. همچنین هر جلسه‌ای را می‌توان به یک نحو اداره کرد.

مرتضی الویری عضو دیگر شورای شهر در میان این مخالفت‌ها گفت: آقای هاشمی لطفا این موضوع را بررسی و مطرح کنید. بر اساس بند 2 نحوه رسیدگی به طرح‌ها و لوایح این موضوع باید در اسرع وقت رسیدگی شود.

هاشمی گفت: بگذریم؛ آقایان خوششان می‌آید لجبازی کنند.

رسولی عضو دیگر شورای شهر گفت: علاوه بر استدلال‌های آقای الویری در جلسه کمیسیون تلفیق دیروز صبح نیز تدوین و تصویب لایحه بودجه 99 باید امروز بررسی و به شهرداری داده شود تا سایر مراحل اداری طی شود. بنابراین ضروری است و لطفا این موضوع را اعلام وصول کنید.

هاشمی رئیس شورای شهر که از واکنش فراهانی و نظری به شدت ناراحت شده بود، گفت: به سراغ دستورالعمل بعد بروید در این مورد فعلا صحبت نمی‌کنیم.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1042619

وب گردی

وب گردی