حصر زنان و کودکان مسلمان ساکن کشمیر باید به اتمام برسد

دبیر مجمع دانشجویان حزب‌الله دانشگاه علم‌و‌صنعت گفت: دانشجویان تا زمانی که از وضعیت سلامت و زندگی مسلمانان منطقه کشمیر اطمینان حاصل نکنند، پیگیر حقوق ضایع شده‌‌ مسلمانان از جوامع بین‌المللی هستند و حصر زنان و کودکان مسلمان ساکن کشمیر باید به اتمام برسد.

محمد صادق کربلایی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به سخنان سفیر هند در مصاحبه با یکی از مطبوعات ایران(کیهان) اظهار کرد: این مسئول هندی مدعی شده است که مسلمانان این کشور در صلح، آرامش و امنیت زندگی می‌کنند؛ در حالی که ما به واسطه ارتباطاتی که با دانشجویان هندی داریم، مطلع هستیم مسلمانان همچنان در محاصره نظامیان این کشور قرار دارند.

وی اضافه کرد: حال که مسئولان هندی ادعا دارند که مسلمانان در این کشور مشکلی ندارند، ما از دانشجویان عضو مجمع دانشجویان حزب‌الله از سفیر هند در ایران درخواست داریم برای روشن شدن حقیقت این موضوع، مقدمات حضور هیئتی از فعالان دانشجویی ایران به همراه گروهی رسانه‌ ها را برای بازدید از مناطق مسلمان‌نشین کشور هند به ویژه منطقه کشمیر فراهم کند تا واقعیت را از نزدیک مشاهده و به عموم مردم ایران و جهان گزارش دهند.

دبیر مجمع دانشجویان حزب‌الله دانشگاه علم‌و‌صنعت با بیان اینکه مسلمانان منطقه کشمیر سال‌هاست که توسط دولت هند مورد کشتار، آزار‌و‌اذیت و محاصره هستند گفت: مسلمانان منطقه کشمیر در یک سال گذشته بارها مورد کشتار فجیعانه توسط نظامیان و بودایی‌های این کشور قرار گرفته‌اند که نسبت به گذشته شدت بیشتری داشته است.

وی افزود: جریان دانشجویی در کنار سایر مردم انقلابی و مسلمان ایران بارها مقابل دفتر سازمان ملل در تهران و سفارت هند در ایران تجمع اعتراضی نسبت به کشتار مردم مسلمانان کشمیر برگزار کردند. بعد از اعتراضات گسترده مقامات هندی در مصاحبه‌های گوناگون تلاش کردند تا مسئولان کشور پاکستان را مسئول کشتار مسلمانان کشمیر نشان دهند.

کربلایی‌زاده با تاکید بر اینکه مسئولان هندی با بازی رسانه‌ای تلاش می‌کنند بر کشتار مسلمان کشمیر سرپوش بگذارند و دولت پاکستان را در افکار عمومی متهم جلوه دهند، گفت: دانشجویان تا زمانی که از نزدیک از وضعیت سلامت و زندگی مسلمانان منطقه کشمیر اطمینان حاصل نکنند، پیگیر حقوق ضایع شده‌‌ مسلمانان از جوامع بین‌المللی هستند و حصر زنان و کودکان مسلمان ساکن کشمیر باید به اتمام برسد.

این فعال دانشجویی با انتقاد از سکوت جوامع بین‌الملل و دستگاه دیپلماسی کشور عنوان کرد: مقامات ایرانی با کشورهای هند مراودات سیاسی و اقتصادی گسترده‌ای دارند؛ اما این دلیل نمی‌شود که به‌خاطر مناسبات دو کشور، وزیر امور خارجه و دستگاه دپیلماسی به دولت هند درباره وضعیت مسلمانان اعتراض نکنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042626

وب گردی

وب گردی