دعوت از رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه برای حضور بین کارگران اخراجی

بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه در نامه‌ای از رئیس کل دادگستری این استان درخواست کرد بین چند تن از کارگران اخراجی پالایشگاه کرمانشاه حاضر شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه در نامه‌ای خطاب به پرویز توسلی‌زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از وی درخواست کردند بین کارگران اخراجی پالایشگاه کرمانشاه حاضر شود و پاسخگوی سوالات و شبهات درباره روند واگذاری این پالایشگاه به بخش خصوصی باشد.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: خصوصی‌سازی یکی از نیازهای مبرم اقتصاد کشور است که می‌توان با اجرای درست خصوصی‌سازی، اقتصاد را مردمی کرد؛ اما متأسفانه در چند سال اخیر علیرغم تأکیدات مقام معظم رهبری درباره رسیدگی به اشکالات خصوصی‌سازی، شاهد تخلفات و فسادهایی در اجرای این قانون بوده‌ایم. از جمله‌ تخلفات صورت گرفته در اجرای این قانون می‌توان به خصوصی‌سازی غیرقانونی و افسارگسیخته پالایشگاه کرمانشاه اشاره کرد که اشخاصی به اسم خصوصی‌سازی، قصد شخصی‌سازی و سپردن این پالایشگاه به عده‌ای خاص را داشته‌اند.

دانشجویان در این نامه بیان کردند: پالایشگاه کرمانشاه در چندسال اخیر جزو موفق‌ترین پالایشگاه‌های کشور در تأمین نیازهای کشور بوده؛ اما متأسفانه این پالایشگاه که جزو سرمایه‌های عمومی این شهر است را با قیمت بسیار پایین واگذار کرده‌اند. در تأیید این قضیه می‌توان به گزارش‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و کمیسیون انرژی مجلس در این باره اشاره کرد.

بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه در نامه به رئیس کل دادگستری این استان عنوان کردند: با وجود چنین اتفاقاتی و تأکید رئیس قوه قضائیه درباره رسیدگی به تاراج اموال عمومی در پوشش خصوصی‌سازی، متأسفانه هنوز اقدامی جدی جهت رسیدگی به فساد صورت گرفته در خصوصی‌سازی پالایشگاه کرمانشاه، انجام نشده و در کمال تعجب دادگستری کرمانشاه در سال ۹۷ خصوصی‌سازی پالایشگاه را کاملاً قانونی اعلام کرده است. اکنون سوالی که مطرح می‌شود این است که با وجود تأیید تخلف صورت گرفته در خصوصی‌سازی پالایشگاه کرمانشاه توسط مراکز نام برده شده، چرا گزارش دادگستری کرمانشاه با گزارش‌های این مراکز مغایرت داشته و با اتکا به کدام اسناد، خصوصی‌سازی پالایشگاه را خالی از اشکال گزارش کرده است؟

در بخش دیگری این نامه آمده است: علاوه بر مطالب گفته شده، شائبه‌هایی درباره اجبار کارگران پالایشگاه به امضا کردن نامه‌ای به حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی با مضمون رضایت همگانی کارگران از پالایشگاه و نفی هرگونه فساد در خصوصی‌سازی پالایشگاه مطرح شده است. همچنین مطالبی در مورد زیان‌ده کردن به‌عمد پالایشگاه، قبل از خصوصی‌سازی آن جهت سپردن پالایشگاه به تعدادی آقازاده مطرح است.

در بخش پایانی این نامه ‌آمده است: بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه ضمن درخواست حضور از رئیس کل دادستان استان کرمانشاه در میان چند تن از کارگران اخراجی پالایشگاه و شنیدن صحبت‌های آنها که در جریان خصوصی‌سازی غیرقانونی پالایشگاه، متحمل سختی‌ها و ظلم‌هایی شده‌اند، به شائبه‌های مطرح شده درباره پالایشگاه رسیدگی‌های لازم را انجام داده تا به عنوان حافظان منافع مردم کرمانشاه، مانع از پایمال شدن ناحق پالایشگاه که جزو بیت‌المال و سرمایه ملی مردم است، شوید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042632

وب گردی

وب گردی