آقای روحانی! جامعه را به سوی دوقطبی شدن سوق ندهید

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل درنامه‌ای خطاب به رئیس جمهور اعلام کردمردم را به آمریکایی بودن متهم نکنید و جامعه را به سوی دو قطبی شدن سوق ندهید.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور از سخنرانی امروز وی در جمع مردم یزد انتقاد کرد.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: فریادها و عصبانیت امروز روحانی بر طبل ناکارآمدی و از خالی بودن کارنامه او است. امروز بعد از ۶ سال دیگر مردم با سخنرانی و رجزخوانی‌های شما شادی نمی‌کنند. امروز ملت از دولت ناکارآمد شما کارنامه می‌خواهد. مردم به جای شنیدن فریادهای شما، وضعیت اقتصادی و سفره‌های‌شان را می‌بینند. دیگر مجالی برای شعار و وعده نیست؛ امروز باید پاسخگو باشید. آقای روحانی! بر سر مردم فریاد نکشید. در طول چهل سال انقلاب اسلامی، صدای آمریکا هرگز از حنجره مردم بیرون نیامد؛ صدای آمریکا از حنجره کسانی بیرون می‌آید که در این چهار دهه، پیوسته دم از تعامل و سازش با دولت‌های مستکبر آمریکا زدند و پاسخ‌شان را هم از همان دولت‌ها گرفتند.

دانشجویان در این نامه بیان کردند: صدای آمریکا از حنجره کسانی بیرون می‌آید که ۶ سال تمام سرمایه‌های مملکت را به اخم و لبخندهای کدخدا گره زدند و امروز که مردم شعار «روحانی روحانی، اقتصاد اقتصاد» سر می‌دهند، جز دوقطبی کردن جامعه حرفی برای گفتن ندارد. جنس شعارهای امروز مردم از همان وعده هایی است که قرار بود ۱۰۰ روزه حل کنید. انتخابات ریاست جمهوری دو سال است تمام شده؛ اما شما همچنان انتخاباتی صحبت می‌کنید. علت این همه هجمه به قوه قضائیه در برخورد با فساد و رانت‌خواری چیست؟ این دو قطبی‌سازی در فضای حکومت چه آورده‌ای برای مردم و نظام اسلامی دارد؟ آقای روحانی! از چه برآشفته‌اید؟ از شعارهای به‌حق مردمی یا از روند مثبتی که قوه قضائیه در برخورد با دانه‌درشت‌ها از جمله مسئولان و خانواده‌های‌شان در پیش گرفته است؟

در بخش دیگری از این نامه آمده است: چرا در ایام سه ماه مانده به انتخابات یادتان افتاده است فسادها را برملا کنید؟ چرا در ۶ سال گذشته فسادهای مد نظر را بیان نکرده‌اید؟ شما که مجال عرض اندام به منتقدان‌تان هم نمی‌دهید چگونه است این همه مدت سکوت کرده‌اید؟ رئیس جمهور! همچنان که وزیر نفت را مسئول می‌کنید ارقام میلیونی را برای مردم توضیح دهد، از آقای همیشه وزیر نفت که خود بزرگ‌ترین متهم فساد چندین میلیاردی کرسنت است، در مورد این ارقام هم توضیح بخواهید؛ مگر نامه‌تان در این مورد در زمانی که در جایگاه دبیر شورای عالی امنیت ملی بودید را فراموش کرده‌اید؟ از آقای زنگنه در مورد زیان چندصدمیلیون دلاری حذف کارت سوخت به مردم و بیت‌المال هم توضیح بخواهید.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی در این نامه‌ عنوان کردند: همچنان که رئیس بانک مرکزی را مسئول می‌کنید تا مسئله ۲ میلیارد دلار را برای مردم توضیح دهد، از زیان چندمیلیارد دلاری بحران ارزی سال ۹۷ هم توضیح بخواهید، در مورد چند میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی که به جیب دلالان رفت و صرف کالاهای غیراساسی شد، رانت ارزی که در اوج بحران‌های مالی به جای مردم و معیشت آنها صرف تفریح رفاه‌طلبان شد هم توضیح بخواهید. گویا تا امروز صدای مردم را نشنیده بودید، این صدای واقعی مردم است؛ همان صدایی که به امید حل کردن بحران‌های اقتصادی به شما در دو مرحله اعتماد کردند، همان‌هایی که دل به شعار «هم چرخ سانتریفیوژ بچرخد و هم چرخ اقتصاد» خوش کرده بودند، امروز آنها نتیجه اعتمادشان را می‌خواهند.

در بخش پایانی نامه آمده است: مردم را به آمریکایی بودن متهم نکنید و جامعه را به سوی دو قطبی شدن سوق ندهید؛ بلکه از عملکرد دولت‌تان با سعه صدر دفاع کنید، البته اگر حرفی برای گفتن داشته باشید! اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل، مردم را رکن رکین جامعه اسلامی و خط قرمز خود می‌داند و پرخاشگری و اتهام به آنها را برنمی‌تابد و شما را به جای فعالیت‌های انتخاباتی در ایام پیش رو، به ارائه گزارش از عملکردتان با توجه به وعده‌های انتخاباتی ۹۲ و ۹۶ دعوت می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042640

وب گردی

وب گردی