اجرای FATF برخلاف قوانین و مصلحت کشور است

دبیر واحد سیاسی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت گفت: اجرای FATF برخلاف قوانین و مصلحت کشور بوده و هرچه سریع‌تر باید توسط مسئولین رسیدگی و با خاطیان برخورد شود.

دانشور خدابنده‌لو در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با انتقاد از سیاست های دولت اظهار کرد: ناکارآمدی سیاست‌های دولت رابطه دو سویه دارد؛ یعنی رئیس جمهور در اتخاذ سیاست‌ها و اجرای آنها ناتوانی خود را اثبات کرده و وزرا نیز عملکرد قابل قبولی نداشته‌اند.

وی درباره فاصله گرفتن اصلاح‌طلبان از مهره‌های خود در دولت اظهار کرد: سیاست‌ این جریان سیاسی در مقاطع انتخاباتی، برائت از وزرا و نمایندگانی است که در دوره‌های قبل روسای ستادها بوده‌اند، با توجه به این رویکرد انتظار بیشتری هم از این جریان نباید داشت. فرار رو به جلو یکی از سیاست‌های مشخص این طیف است که در ماه‌های منتهی به انتخابات کاربرد دارد.

دبیر واحد سیاسی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت با تأکید بر اینکه کارنامه دولت حاصل سیاست‌ اصلاح طلبان است، گفت: ضعف مدیریتی دولتمردان نباید فراموش شود و مطالبه گری دانشجویان تا مشخص شدن ناتوانی آنها برای ملت ادامه خواهد داشت. اصلاح‌طلبان همیشه به دنبال این بوده‌اند که برای پوشش ضعف خود، اشخاص و نهادها را مقصر جلوه دهند.

خدابنده‌لو با اشاره به اینکه برنامه‌های دولت در سیاست داخلی و خارجی نتیجه نداده است، گفت: دولتمردان با علم به موثر نبودن FATF و CFT برای حل مشکلات کشور، به دنبال مقصر جلوه دادن منتقدان در مسائل موجود هستند.

به گفته خدابنده‌لو اجرای FATF برخلاف قوانین و مصلحت کشور است و هرچه سریع‌تر باید توسط مسئولین رسیدگی و با خاطیان برخورد شود؛ همچنین نمایندگان مجلس نیز باید از اجرای آن جلوگیری کنند.

وی با اشاره به دور زدن قانون توسط دولت در بعضی موارد خاطرنشان کرد: دولت زمانی که قدرت اقناع مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلح نظام را ندارد؛ رو به فشار رسانه‌ای از طریق رسانه‌‌های زنجیره‌ای می‌آورد. تشکیل وزارت بازرگانی یکی از خواست‌های دولت بود که بعد از تصویب آن در مجلس حالا ناکارآمدی‌های آن در حال بروز و ظهور است. دولت اکنون همان سیاست دور زدن قوانین را در پیش گرفته و در جلسات خود به دنبال تصویب و اجرای قوانین متناسب با نظام ‌FATF است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042646

وب گردی

وب گردی