سربازی آسان می‌شود/ انتخاب سازمان و شهر محل خدمت در آینده‌ای نه‌چندان دور

مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه، گفت: انتخاب سازمان و شهر محل خدمت از جمله مشوق‌هایی است که ستادکل برای دانش‌آموزان توانمندی که مهارت‌های لازم را قبل از سربازی کسب کرده و با ثبت‌نام در سامانه سرباز ماهر امتیاز لازم را کسب کرده باشند تعلق خواهد کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، نشست خبری همایش سراسری پنجه‌های کارآمد - سربازان ماهر برگزار شد.

سردار موسی کمالی مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه به فلسفه سربازی پرداخت و گفت: سربازی برای مشارکت مردم در امر دفاع است والحق سربازان که بخش عمده‌ای از بخش دفاعی را برعهده درند کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند؛ بارها گفته ام که اگر در تهران افسران وظیفه را جمع کنند کنترل تهران غیرممکن است.

مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه گفت: تامین نیروهای مسلح از بین جوانان فلسفه دوم سربازی است چرا که 50 درصد از نیروهای انسانی نیروهای مسلح را جوانان با انگیزه و با نشاط تامین می‌کنند.

وی فلسفه سوم سربازی را بحث توانمندسازی و مهارت‌آموزی این دسته از اقشار جامعه دانست و گفت: با اینکه مقام معظم رهبری و مسئولان نظامی بارها بر این موضوع تاکید کردند اما این موضوع کمتر مورد توجه قرار گرفته است؛ بعد از انقلاب 15 میلیون جوان خدمت سربازی را گذرانده و 7 میلیون نفر هم به طرق مختلف معاف شدند؛ اگر می‌توانستیم برای این 2 میلیون نفر برنامه‌های مهارت‌آموزی داشته باشیم آنوقت ادعا می‌کردیم که بخش اعظمی از نیروهای فعال ما آموزش مهارت‌آموزی دیده‌اند.

سردار کمالی ادامه داد: قرارگاه مهارت‌آموزی پلی بین نیروهای مسلح و دستگاه‌هایی که مسئولیت آموزش و مهارت‌آموزی دارند.

مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه به یکسری مشوق‌ها که در راستای مهارت آموزی تدوین شده پرداخت و گفت: اولویت امر به امریه اختصاص پیدا می‌کند؛ بر این اساس اولویت امریه برای دستگاه‌های غیرنظامی است و کسانی که مهارت دیده‌اند و در سامانه سرباز ماهر ثبت‌نام کرده‌اند این اولویت را دارند که امریه دستگاه‌های غیرنظامی شوند.

وی گفت: مشوق دوم این است که امکانی فراهم شود تا حتی‌الامکان به طور آموزشی سهمیه‌ای را به دستگاه‌ها اختصاص دهیم تا افراد بتوانند سازمان محل خدمت را خودشان انتخاب کنند؛ همچنین انتخاب محل خدمت در نیروها برای درصدی از سربازان قابل اجرا خواهد بود البته به شرطی که در سامانه سرباز ماهر ثبت‌نام کرده و امتیاز لازم در مهار‌ت‌های مشخص شده را کسب کرده باشند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1042652

وب گردی

وب گردی