آموزش و ترویج دو بال اصلی پژوهش هستند

نهمین جلسه شورای پژوهش و فناوری واحد های استان مازندران صبح امروز با حضور دکتر حسین کرمانیان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مازندران دکتر میرشفیعی مشاور عالی و معاونین پژوهش و فناوری واحد های تابعه در واحد ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از ساری، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مازندران در این جلسه ضمن تشکر از دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بخاطر ابلاغ مسئولیت سرپرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مازندران و تشکر از زحمات دکتر منصوریان که قبلا در این مسئولیت بودند، با بیان اینکه امسال به فرموده رهبر معظم انقلاب در سال رونق تولید ملی هستیم باید به دنبال تولید علم باشیم و این محقق نخواهد شد مگر با تلاش و پیگیری پژوهشگران جوان.
کرمانیان ارتباط نزدیک با دانشجو را پایه و اساس آموزش در جهت کیفی سازی علم دانست و عنوان کرد.امروز نحوه استفاده از منابع موجود در کتابخانه ها می تواند کمک شایانی در جهت ارتباط صنعت و جامعه باشد.
دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران اظهار کرد: پژوهش و فناوری در تولید علم در معرفی یک محصول به بازار نقش اصلی را دارد و با برگزاری جشنواره و همایش های ملی می توان در جهت کیفی سازی تولید علم قدم برداشت و تولید محصول در مرکز رشد و ارائه آن به بازار باید در اولویت اصلی قرار بگیرد.چرا که آموزش و ترویج دوبال اصلی پژوهش هستند.
حسین کرمانیان تشویق دانشجو برای حضور مستمر در آزمایشگاه ها با توجه به امکانات و توانمندی های موجود رایک فرصت دانست و بیان کرد:با توجه به این رویکرد و ارتقای توان پژوهشی اساتید استفاده از دانشجویان خلاق ضامن پیشرفت توسعه پایدار است، و هویت فعالیت های پژوهشی با اهداف افزایش بهره وری به ارتقای توان پژوهشی محققین،تحت نظر اساتید مجرب خواهد بود.
کرمانیان گفت: در سنجش طرح های پژوهشی برون دانشگاهی نباید به گذشته برگردیم و براساس نیاز جامعه باید رو به جلو حرکت کنیم تا در تولید علم و محصول سر آمد باشیم، و تقویت مرکز مرکز رشد با حضور محققین مجرب صورت پذیرد و امروز حمایت از این مرکز توسط معاونین پژوهش و فناوری واحدهای استان می تواند در جهت درآمد های غیر شهریه ای نقش آفرینی کند.
به گزارش ایسکانیوز، دراین جلسه شیوه نامه برگزاری همایش ها و کارگاه ها، جشنواره های ایده پردازان نوآور استان، طرح های پژوهشی درون دانشگاهی و استارت آپ و یک اند در ۶ ماه دوم در استان مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام /

کد خبر: 1042657

وب گردی

وب گردی