توقف اتوبوس‌های دودزا در پایتخت

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت:‌همزمان با تشدید آلودگی هوا در پایتخت اتوبوس‌های دودزا متوقف می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ، درباره وضعیت آلودگی هوا و تمهیدات سازمان اتوبوسرانی برای مقابله با این مسئله گفت:‌به صورت جدی از ماه‌های پیش بحث معاینه فنی اتوبوس‌ها مدنظر قرار گرفت و چهارشنبه هر هفته جلساتی برای این موضوع اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: همچنین زمانی که وضعیت آلودگی هوا تشدید شود بنا به دستور معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران همه اتوبوس‌ها علاوه بر اینکه در تعمیرگاه وضعیت معاینه فنی آنها بررسی می‌شود به صورت چشمی نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در جایگاه‌های گازوئیل اگر نشتی آب داشته باشد تولید دوده کرده و این موضوع نیز کنترل می‌شود. روغن‌های مصرفی اتوبوس‌ها مورد بازبینی قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: همزمان با تشدید آلودگی هوا از تردد برخی از اتوبوس‌ها جلوگیری کرده و بیشتر از اتوبوس‌های CNG استفاده می‌کنیم و اگر به صورت چشمی شاهد خروج دود از اتوبوس باشیم آن را متوقف خواهیم کرد و به طور کلی بسته‌ای جهت مقابله با آلودگی در نظر گرفته شده است.

سنندجی با اشاره به اینکه نیمی از 6 هزار اتوبوس‌ تهران فرسوده هستند،‌گفت: این اتوبوس‌ها سن بالای 12 سال داشته و در این زمینه و از رده خارج شدن آنها هشدار داده‌ایم.

وی گفت:‌ روزانه 200 تا 300 اتوبوس به دلیل خرابی بودن متوقف می‌شوند و اکنون با مشکل تهیه قطعه مواجهیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: به دلیل این مشکلات مجبوریم گاهی از اتوبوس‌های سرویس دربستی برای جابجایی شهروندان در پایتخت استفاده کنیم.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1042658

وب گردی

وب گردی