موزیلا 15 ساله شد

مرورگر محبوب فایرفکس 15 ساله شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، «اینترنت اکسپلورر» در اوایل دهه 2000 بر دنیای اینترنت حاکم بود و به راه خود بدون وجود رقیب جدی ادامه می داد . موزیلا در سال 2002 تحت عنوان " Phoenix" آغاز به کار کرد و در سال 2003 « Firebird» نامیده شد.

هنگامی که تقویم ها 9 فوریه 2004 را نشان دادند، شرکت شروع به استفاده از نام "Firefox " کرد که تاکنون نیز از همین اسم استفاده می کند. در همین زمینه، اولین نسخه پایدار موزیلا فایرفاکس در 9 نوامبر 2004 منتشر شد.

مرورگر Mozilla Firefox به کاربران اهمیت می دهد

فایرفاکس که هرگز در بازار مرورگرهای اینترنتی تبدیل به یک ستاره نشد، به دلیل اهمیت دادن به خواسته کاربران همیشه مورد تقدیر قرار گرفته است. تیم موزیلا به مفاهیم امنیتی و حریم خصوصی اهمیت زیادی می دهد.

این نرم افزار که از ابتدای تأسیس تاکنون الهام بخش مرورگرهای اینترنتی مدرن امروزی بوده، از همان ابتدا از همه زیرساخت های معتبر اینترنتی پشتیبانی می کند.

کسانی که به یاد رقابت مشهور این نرم افزار با اینترنت اکسپلورر 6 می افتند، امروز لبخندی بر چهره شان ظاهر می شود. تاکنون فایرفاکس پیروز این نبرد بوده است. دلیل این امر نیز سرعت Firefox بود.

شرکت موزیلا در سال 1998 توسط کارمندان Netscape تأسیس شد. موزیلا که یک سازمان غیرانتفاعی است، بعضی اوقات توسط رقبای بسیار جدی مانند «اپرا» و «کروم» به چالش کشیده می شود. همزمان مالک یک سازمان غیر انتفاعی دیگر در زمینه بهبود سرعت اینترنت نیز است.

فایرفاکس در ابتدا بیشتر بین کاربران لینوکس محبوبیت داشت ولی رفته‌رفته با پدیدار شدن مشکلات امنیتی در اینترنت اکسپلورر پراستفاده‌ترین مرورگر وب، کاربران دیگر سیستم‌عامل‌ها از قبیل «ویندوز» و «مکینتاش» نیز استفاده از این مرورگر وب را آغاز کردند تا جایی که بدون نصب پیش‌فرض روی ویندوز یا مکینتاش، طی چند سال پراستفاده‌ترین مرورگر وب جهان بود.

فایرفاکس، محبوبیت خود را مدیون داشتن سطح بالایی از قابلیت‌های سفارشی‌سازی و افزونه‌هایش است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042689

وب گردی

وب گردی