ستاد انتخابات کشور رسما افتتاح شد

ستاد انتخابات کشور با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی و با حضور رئیس و اعضای ستاد و اعضای هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات افتتاح شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، صبح امروز (دوشنبه) ۲۰ آبان ماه، ستاد انتخابات کشور توسط وزیر کشور و با حضور رئیس و اعضای ستاد انتخابات کشور، اعضای هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات، اعضای هیئت مرکزی بازرسی انتخابات و سایر مقامات وزارت کشور افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، از فردا و در حالی که نزدیک به ۴ ماه مانده به روز انتخابات، همه اعضای کمیته‌های ستاد انتخابات کشور و همچنین اعضای ستاد امنیت انتخابات کشور در محل ستاد استقرار پیدا کرده و فعالیت‌های تخصصی خود را بر اساس برنامه زمان‌بندی انتخابات انجام خواهند داد.

پس از اتمام مراسم افتتاحیه ستاد انتخابات کشور، این همایش یک روزه باهدف ارزیابی آمادگی استان‌ها جهت برگزاری انتخابات پیش‌رو برگزار خواهد شد و همچنین آخرین تغییرات حقوقی و قانونی مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری، مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

شروع به کار رسمی فرایندهای اجرایی انتخابات از تاریخ دهم آذر ماه و با ابلاغ دستور شروع انتخابات از سوی وزیر کشور به فرمانداران مراکزحوزه‌های انتخابیه سراسر کشور آغاز و پس از اعلام وصول این دستور توسط فرمانداری‌ها در همان روز، فرآیند ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در ستاد ثبت نام وزارت کشور، فرمانداری‌های مراکز حوزه‌های انتخابیه و همچنین سفارتخانه‌ها یا کنسولگری‌ها و یا نمایندگی‌های سیاسی خارج از کشور کلید خورده و به مدت ۷ روز ادامه خواهد داشت.

کد خبر: 1042718

وب گردی

وب گردی