برخی از نمایندگان مجلس دهم حزب باد هستند

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از نمایندگان مجلس دهم حزب باد هستند، یعنی عضو اصولگرا و اصلاح طلب نیستند؛ بلکه هر کجا برایشان منفعت داشته باشد عضو آن حزب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مصطفی کواکبیان در مناظره سیاسی رو در رو از سلسله نشست‌های انتخاباتی با شاخص‌های نماینده تراز انقلاب اسلامی که بعد از ظهر امروز به همت بسیج دانشجویی در دانشگاه صداو سیما برگزار شد، گفت: عملکرد فراکسیون‌های مجلس شورای اسلامی از عملکرد کل مجلس جدا نیست. برای ارزیابی عملکرد فراکسیون مجلس باید عملکرد کل مجلس دهم را مورد ارزیابی قرار داد.

وی افزود: فراکسیون امید مجلس و اصلاح‌طلبان قصد داشت در مجلس دهم تحولات اساسی ایجاد کند؛ اما متاسفانه در تحقق آن موفق نبودیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس دهم ساختار حزبی مناسبی نداشته و بیشتر جناحی است. اما در کشورهای دنیا پارلمان‌ها از احزاب جدا نیستند. گروهی که دارای بیشتربن کرسی‌های پارلمان هستند، می‌توانند دولت را در دست بگیرند.

وی ادامه داد: متاسفانه در ایران نتوانستیم ساختار مناسبی برای مجلس شورای اسلامی تنظیم کنیم. در مجلس دهم چون حزب وجود ندارد؛ فراکسیون‌ها نیز آسیب‌های بسیاری را متحمل می‌شوند.

کواکبیان بیان کرد: برخی از نمایندگان مجلس دهم حزب باد هستند، یعنی اصولگرا و اصلاح‌طلب نیستند؛ بلکه هر کجا برایشان منفعت داشته باشد، عضو آن حزب می‌شوند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با انتقاد از روشن نبودن مواضع برخی نمایندگان مجلس گفت: در مجلس دهم ما نه راه مشخصی داریم و نه می‌توانیم به درستی موضوعی را تصویب یا رد کنیم.

کواکبیان با بیان اینکه احزاب در پارلمان‌ها باید تقویت شوند، گفت: فراکسیون امید به خاطر منافع مردم رو در‌روی دولت ایستاده است؛ به عنوان مثال دولت قصد گرانی بنزین را داشت؛ اما ما در مجلس به این نتیجه رسیدیم که گرانی به نفع مردم نیست و بنزین را گران نکردیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بنده به جرات می‌گویم یکی از شفافت‌ترین نمایندگان مجلس دهم هستم؛ زیرا تنها کسی بودم که به سه طرح مطرح شده درباره شفافیت در مجلس رای موافق دادم.

وی با بیان اینکه دو دسته از نمایندگان با تصویب طرح شفافیت مخالف هستند، اضافه کرد: گروه اول با مردم حوزه انتخاباتی خود صداقت ندارند و می‌ترسند با روشن شدن رای آنها، دروغ شعارها و وعده‌های انتخاباتی خودشان معلوم شود. گروه دوم از نظارت استصوابی شورای نگهبان به خصوص در تصویب طرح‌هایی مثل پالرمو یا برجام ترس دارند.

کواکبیان عنوان کرد: مردم باید فرهنگ سیاسی خود را ارتقا دهند و بدانند نظر نماینده تا زمانی که حزب قوی پشت آن نباشد، شخصی است.

این فعال سیاسی گفت: مشکل اساسی ایران این است که مجلس باید در راس تصمیم گیری کشور باشد؛ اما متاسفانه در حال حاضر ۱۰ شخص یا نهاد برای کشور تصمیم می‌گیرند و مجلس کم‌توان است.

وی ادامه داد: مدتی پیش مجلس به موضوع حقوق‌های نجومی و تصویب قانون برای جلوگیری از دریافت این حقوق‌ها اعتراض کرد، در حال حاضر به غیر از شرکت‌های خصوصی هیچ فردی در دستگاه دولتی بیش از ۱۰ میلیون تومان حقوق نمی‌گیرد.

کواکبیان با اشاره به سخنرانی روز گذشته رئیس جمهور در یزد بیان کرد: در سال ۹۶ بارها به روحانی تذکر دادیم به فسادی که به پای اصلاح‌طلبان نوشته می‌شود، رسیدگی کنید؛ اما حرف‌های دیروز وی صحیح بود؛ اما بسیار دیر بیان شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042749

وب گردی

وب گردی