اصلاح‌طلبان برای پوشاندن معایب خود در دولت به‌دنبال اعمال فشار بر شورای نگهبان هستند

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: اصلاح‌طلبان برای پوشاندن معایب خود در دولت و مجلس، به دنبال اعمالی چون فشار بر شورای نگهبان است.

حمزه دستیار در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با انتقاد از وضعیت احزاب در ایران، گفت: چیزی به نام حزب در ایران نداریم، بعد از انحلال حزب جمهوری اسلامی گروه‌های سیاسی به وجود آمدند که امروز شاهد فعالیت‌ آن‌ها در سطح کشور هستیم.

وی ادامه داد: دو طیف اصلاحات و اصول‌گرا گروه سیاسی بوده که برخی مواقع شاهد گردش افراد در آنها هستیم. یعنی فردی در برهه‌ای عضو اصولگرایان بوده اما زمان دیگری با اصلاح طلبان وارد میدان سیاست شده است. به همین دلیل رفتار حرفه‌ای نیز از این افراد انتظار نمی‌رود.

دستیار با در نظر داشتن دو طیف سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب در کشور اظهار کرد: اصلاحات در شیوه انتخاباتی جدید خود به دنبال مکانیزم نوینی (سرا) برای این کار هستند. از این رو آن‌ها در نحوه انتخاب خود به اختلاف خورده‌اند.

به گفته دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، طیف رادیکال اصلاح‌طلبان قائل به شرکت در انتخابات نیستند. از این رو تحریم انتخابات را دنبال می‌کنند زیرا به نظر آن‌ها شورای نگهبان برای ورودشان به عرصه انتخابات مانع تراشی خواهد کرد. بر همین اساس به دنبال فشار بر شورای نگهبان هستند.

وی افزود: طیف دیگر اصلاح طلبان قائل به شرکت در انتخابات هستند اما هرگز لیستی ارائه نخواهند کرد. زیرا معقدند عدم شرکت در انتخابات منجر به حذف آن‌ها از گردونه سیاست خواهد شد.

دستیار با اشاره به طرح جدید اصلاحات برای انتخابات مجلس پیش رو گفت: این طیف طرح سرا را برای حضور جوانان اصلاح‌طلب در انتخابات مجلس طراحی کرد. طرح سرا برای حضور جوانان اصلاح طلب در لیستهای انتخاباتی است تا کمکی به دموکراتیک و شفاف برگزار شدن انتخابات شود.

وی ادامه داد: این طرح را حزب سازندگی قبول نداشته و معتقد است این روش منجر به دیده نشدن بزرگان اصلاحات می‌شود و گروه‌های اقلامی بیشتر از گروه‌های اصلی رأی کسب می‌کنند.

دستیار با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلب‌ها خیلی بهتر از اصولگرایان بر سر مسائل مختلف به وحدت می‌رسند خاطرنشان کرد: طیف اصلاحات به احتمال قوی در زمان انتخابات مجلس به انسجام خواهند رسید اما طرح سرا شاید برای عبور از بزرگان اصلاحات و حتی روحانی یا خاتمی باشد.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، با اشاره به اختلاف اصولگرایان بر سر انتخاب اصلح یا صالح در انتخابات گفت: اصولگرایان با در نظر داشتن عملکرد ضعیف دولت و مجلس خود را پیروز میدان انتخابات می‌دانند. از این رو به دنبال نیروهای بیشتری برای لیست‌ها خود هستند. اما احتمال اتحاد جبهه انقلاب اسلامی و پاداری بر سر لیست واحد ضعیف وجود دارد. چون پایداری‌ها اصلا به دنبال همکاری با افرادی چون باهنر یا حداد عادل نیستند.

وی تصریح کرد: اصولگرایان در صورت ارائه لیست‌های متعدد برای انتخابات مجلس شانس کمی برای به دست آوردن کرسی‌های خانه ملت دارند. اصولگرایان بر روی مبنای انتخاب اختلاف داشته که از این رو کارشان نسبت به اصلاح طلبان سخت‌تر است.

دستیار ادامه داد: اصلاح طلبان بر روی شیوه کار اختلاف داشته که آنها نیز کار سختی را برای شرکت در انتخابات پیش رو دارند.

به گفته دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، اصلاحات فشار خود را بر روی شورای نگهبان از اوایل امسال آغاز کرده است. افرادی چون تاجزاده و حتی روحانی حملاتی به شورای نگهبان داشته‌اند. البته رئیس جمهور سعی داشته تا سردمدار این حرکت باشد و از شکل‌گیری دوگانه اصلاحات_عدالت جلوگیری کند.

وی با اشاره به فشارهایی که قبل از انتخابات بر روی شورای نگهبان وارد می‌شود گفت: حملات به شورای نگهبان قبل از انتخابات شدت پیدا می‌کند. اصلاحات با فشار بر روی شورای نگهبان به دنبال کم‌تر کردن رد صلاحیت‌های خود است. اما این شورا تحت فشار قرار نخواهد گرفت و براساس معیارهای موجود افراد را رد یا تایید صلاحیت می‌کند.

دستیار با رد برخورد حزبی شورای نگهبان با افراد شرکت کننده در انتخابات اظهار کرد: اصلاح‌طلبان برای پوشاندن معایب خود در دولت و مجلس، به دنبال اعمالی چون فشار بر شورای نگهبان بوده و با فرافکنی به دنبال فرار از پاسخگویی هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042757

وب گردی

وب گردی