جلسه توجیهی ویژه دانشجویان جدیدالورود واحد تهران مرکزی برگزار شد

 اولین جلسه توجیهی ویژه دانشجویان جدیدالورود سال تحصیل۹۹-۹۸دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی ، در سالن غدیر مجتمع دانشگاهی ولایت واحد تهران مرکزی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی واحد تهران مرکزی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در این مراسم طی سخنانی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت، ورود دانشجویان جدید را نیز به دانشگاه تبریک گفت. آقامیری در ادامه با اشاره به سند چشم انداز 1400 ایران گفت: آهنگ تحول رشد در ایران با بالاترین رشد است اما کافی نیست و نیاز به کار بیشتر داریم .

وی با بیان اینکه هر یک از ما برای رشد کشورمان در هر جایگاهی که هستیم رسالت خاص خود را داریم، تصریح کرد: باید هدفی را در نظر بگیریم و عرض زندگی مان را افزایش دهیم، باید کاری بکنیم تا در آینده خودمان از لحظات عمرمان لذت ببریم و برای جامعه خود نیز مفید باشم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر مهارت آموزی، خطاب به دانشجویان گفت: کار کردن عیب نیست و تلاش کنید در کنار درس خواندن یک تخصص و مهارت خاصی را یاد بگیرید، زمان را دریابید واثرگذار باشید.

وی همچنین با بیان اینکه درس خواندن را در دانشگاه به عنوان مهمترین عامل موفقیت در نظر داشته باشید، گفت: دانشگاه برای خود قوانین و مقرراتی دارد، زین پس در دانشگاه آزاد اسلامی جدی تر از دانشگاههای دیگر درس بخوانید چرا که در سال 1400 دانشگاه آزاد اسلامی باید انتخاب اول داوطلبین به کنکور باشد.

آقامیری گفت: شما عزیزان که همگی دارای خط فکری عفاف و حجاب هستید این را بدانید برای ما هم مقوله حجاب و عفاف بسیار مهم است چرا که شما عزیزان در دست ما امانت هایی هستید که ما باید در حفظ آن بکوشیم، اگر گاهاً سخت گیری هایی می شود در واقع می خواهیم امانتداری کنیم.

براساس این گزارش، علیرضا رجالی تهرانی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران نیز در این جلسه طی سخنانی ضمن تبریک به دانشجویان جدیدالورود با تاسی به فرمایشات مولای متقیان امام علی (ع) مبنی بر اینکه « دانش،سلطنت و قدرت است» گفت: در عصر حاضر علم و دانش مهمترین موضوع برای عزتمندی و اقتدار یک ملت و یک کشور است. آن کسی که مسلط به علم و دانش است دست برتر دارد و می تواند سیطره خود را به عمل برساند. هر ملتی که از علم تهی است به او یورش میبرند و بر او مسلط می شوند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر علم آموزی و تولید علم تاکید دارند، تصریح کرد: دانشگاه، نهادی اثرگذار در پیشرفت همه جانبه یک ملت است، اگر ملتی بخواهد به عنوان یک کشور قدرتمند در دنیا ظاهر شود باید در عرصه علم، توانایی های خود را بالا ببرد.

وی خطاب به دانشجویان گفت: زمانیکه در دانشگاه حضور دارید بدانید که علم آموزی یکی از الویت های اصلی است. بهترین دوره زندگی انسان، دوران جوانی است چه خوب است در جهت علم صرف شود، علمی که هدف و جهت دارد، و برای رشد بشریت وجامعه باشد.

رجالی با اشاره به مسئولیت ها و برنامه های نهاد رهبری در دانشگاه گفت: از کلیه دانشجویان جهت همکاری و مشارکت در حل مسائل اجتماعی، فرهنگی و صنفی دعوت بعمل می آید، ما از نظرات همه عزیزان در راستای بهبود وضعیت استقبال می کنیم.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مراقب آسیب های فضای مجازی باشیم، تصریح کرد: اگر بخواهیم منفعلانه با داده های فضای مجازی برخورد کنیم آسیب های جدی به خانواده ها و جامعه وارد می شود. فضای مجازی یکی از اثرگذارترین رسانه اجتماعی است که می تواند باورها ، سبک زندگی و حتی شرایط فردی انسان را تغییر دهد

رجالی بر بالا بردن سواد رسانه ای در همه سطوح جامعه در مواجهه با فضای مجازی تاکید کرد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در خاتمه از برگزاری سلسله برنامه هایی با حضور حجت الاسلام برمایی با موضوع " ازدواج" در واحد تهران مرکزی خبر داد .

محمد سپهری معاون آموزشی واحد تهران مرکزی نیز در سخنانی ضمن تبریک قبولی داشجویان در واحد تهران مرکزی، بیان داشت: ماموریت ما در واحد تهران مرکزی ارتقاء کیفیت آموزش است و برای تحقق این سیاست از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

وی افزود: تامین اعضاء هیات علمی توانمند، فراهم آوردن تجهیزات آموزشی و اجرایی کردن بخشنامه های سازمان مرکزی و شورای انقلاب فرهنگی در جهت کیفی سازی آموزش در حیطه وظایف حوزه معاونت آموزشی دانشگاه است.

سپهری خطاب به دانشجویان تاکید کرد: حفظ حریم اساتید و معلمان خود را همواره مد نظر داشته باشید.

در ادامه دکتر بهمن نقدی معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی نیز با پیام تبریک به دانشجویان سخنان خود را آغاز کرد و گفت: دانشجویان بدون آنکه خودشان بدانند به عنوان یک الگو در جامعه تاثیر گذارند به همین جهت همواره باید مراقب رفتار و کردار خود باشند و پیوسته در جهت ارتقاء خود بکوشند و قدر خود را بدانند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی از سال 1360 تاسیس شد و پیوسته مسیر تعالی را طی کرده است و امروز با داشتن بالغ بر یکهزار نیروی انسانی کارامد و متخصص ، یکهزار عضو هیات علمی متعهد و توانمند و دوهزار استاد مدعو به عنوان یکی از دانشگاههای مهم کشور فعالیت دارد.

نقدی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اعطاء انواع وام های دانشجویی از طریق صندوق رفاه دانشجویی واحد تهران مرکزی سخنانی ایراد کرد و گفت: صندوق رفاه دانشجویی این واحد دانشگاهی همواره پیشگام بوده و رتبه اول را از بین واحدهای دیگر دارا می باشد.

وی افزود: تامین، نگهداری و پشتیبانی کلیه تجهیزات دانشگاهی نیز برعهده حوزه معاونت اداری و مالی دانشگاه می باشد .

نقدی در خاتمه ضمن آرزوی موفقیت برای دانشجویان جدید ورودی 98 خطاب به آنها گفت: این فرصت را مغتنم بشمارید و قدر استادان توانمند این واحد دانشگاهی و فضای عالی آموزشی که در اختیارتان قرار دارد را بدانید و در مسیر رشد علمی، اعتلاء خود و تاثیر گذاری در جامعه گام بردارید.

عباس گوهری معاون دانشجویی فرهنگی واحد تهران مرکزی نیز در سخنانی ضمن عرض خیر مقدم به دانشجویان ورودی جدید 98-99 خطاب به آنها گفت: من و همکارانم در هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی افتخار میکنیم که شما عزیزان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی را برای ادامه تحصیل آکادمیک انتخاب کرده اید.

وی در ادامه از برگزاری اردوی مشهد مقدس ویژه دانشجویان ورودی جدید خبر داد و گفت: اردوی سیاختی زیارتی مشهد مقدس سوم آذرماه سال جاری با 50 درصد تخفیف برگزار خواهد شد.

گوهری با بیان اینکه وظیفه حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی ایجاد رضایتمندی حداکثری است،از دانشجویان خواست تا با ارائه پیشنهادات خود در بهبود کیفیت بوفه ها، انتشارات و وعده غذای نیمروزی دانشگاه مشارکت نمایند.

گفتنی است، سخنرانی دو دانشجو به نمایندگی از سایر دانشجویان جدیدالورود با محوریت ارائه پیشنهادات و همچنین نقد سازنده در راستای برطرف شدن مسایل دانشجویان و پرسش و پاسخ دانشجویان با مسئولین از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

خبرنگار: کندلویی

انتهای پیام/

کد خبر: 1042762

وب گردی

وب گردی